به گزارش ایرنا ، بارش سنگین برف از اواخر دوشنبه شب درکالپوش آغاز و با کولاک شدید همراه شده و موجب بسته شدن همه راه های روستایی این بخش شد.
در سه روز گذشته نیروهای راهداری با کمک امدادگران راه تعدادی از روستاها را باز کرده و برق چند روستا را نیز وصل کرده اند.
این بارش ها خسارت جدی به بخش های مختلف از جمله تاسیسات برق ،مخابرات و برخی انشعابات گاز وارد کرده است .
مسوولان استان وشهرستان میامی از ساعات اولیه بارش سنگین برف وکولاک شدید ، با بسیج تمامی امکانات استانی و بهره گیری از ظرفیت های موجود ، در چند روز گذشته تا حد زیادی از رنج مردم کاستند .
باتوجه به بازگشایی برخی جاده های اصلی و بین روستایی از برف های انباشته شده ، امکان رفت و آمد روستاییان با سختی امکان پذیر شده است.
سرپرست فرمانداری میامی با اشاره به ادامه بازگشایی راه بقیه روستاها درگفت وگو با ایرنا افزود : راه بیشتر روستاهای بخش کالپوش بازگشایی شده و راه روستاهای کمردار ، کرنگ و دشت شاد نیز تا ظهرجمعه باز خواهد شد.
وی گفت: تلاشگران راهداری با تمام توان و امکانات بصورت شبانه روزی در حال بازگشایی مسیرها هستند.
ملایری تصریح کرد : راه های کشاورزی و دامداری روستاها بعد از راه های بین روستایی و اصلی بازگشایی خواهد شد.
ملایری بااشاره به حضور 50 نیرو برای عملیات بهسازی مسیرهای تخریب شده گفت : مردم بویژه جوانان روستاها در کنار نیروهای امدادی برای برافراشتن تیرهای برق تلاش و همکاری می کنند .
فرماندار میامی با اشاره به تخریب 160 تیر برق بتنی درمسیرهای اصلی و فرعی بخش کالپوش تصریح کرد : 120 تیر آماده عملیات کابل کشی شده که با تلاش نیروهای فنی عملیات آن از روز جمعه آغاز و روستاهای سوداغلن، حسین آباد و نام نیک از نعمت برق برخوردار خواهند شد .
وی بااشاره به اینکه بیش از60 کیلومتر از شبکه برق رسانی آسیب دیده است گفت: درحال حاضر امکان برآورد خسارت وارده به تاسیسات برق و ارتباطات وجود ندارد.
سرپرست فرمانداری میامی با تاکید بر ضرورت رفع نواقص مخابراتی در نشست های تخصصی افزود : چند دکل مخابراتی در روستاهای سوداغلن ، نام نیک ، حسین آباد با ژنراتور برق دار شده و امکان آنتن دهی فراهم گردیده ولی در روستاهای کمردار،باغچه،دشت شاد و کرنگ هنوز امکان آنتن دهی فراهم نشده است .
وی با اشاره به نشتی گاز در روستای حسین آباد خاطرنشان کرد: مقدمات رفع نشتی گاز فراهم شده و نیروهای امدادی درمنطقه برای رفع نواقص مستقر هستند.
سرپرست فرمانداری میامی از صبر و بردباری مردم کالپوش ، تلاش های استاندار سمنان ، ستادمدیریت بحران استان ، نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی ، امام جمعه حسین آباد کالپوش ،تمامی نیروهای امدادی سراسر استان و شهرستان ، شوراهای اسلامی و دهیاران ،نیروهای نظامی و انتظامی تقدیر کرد.
بنابه اعلام هواشناسی ، هوای استان سمنان تا چند روز آینده ابری و بارانی و در ارتفاعات همراه با برف خواهد بود.
بسیاری از افرادی که گرفتار برف شده بودند درساعت های نخستین در مساجد و حسینیه روستاها اسکان داده شدند .
رفت و آمد در راه های روستایی بخش کالپوش به خاطر بارش شدید برف از روز دوشنبه دچار اختلال شده است.
بخش کالپوش باطبیعت بسیار زیبا در شمال شهرستان میامی در منطقه کوهستانی واقع شده است.
جنگل دشت شاد ، حسین آباد و نام نیک ، غارنام نیک ،دشت شقایقها و آفتابگرگردان در دشت دانیال ،سدکالپوش ، آبشارهای حسین آباد و نام نیک از جاذبه های گردشگری دراین بخش می باشد.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است که حدود340 کیلومتر راه روستایی می باشد.
شهرستان میامی با هشت هزارو 600 کیلومتر مربع و جمعیت حدود 40هزار تن درشرق استان سمنان واقع است .
بخش کالپوش با بیش از 25هزارتن جمعیت دارای 12 روستاست.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.