حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: 2 هزار و 921 نفر از شرکت کنندگان این آیین معنوی را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: این مراسم معنوی از غروب چهارشنبه بیست و نهم اسفندماه 97 آغاز و تا پایان دوم فروردین ‌ماه 98 ادامه خواهد داشت.
روحانی نژاد اضافه کرد: 81 مسجد در این استان آماده برگزاری آیین اعتکاف است که در این مساجد برنامه های متنوع فرهنگی و معرفت افزایی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به حضور روحانیان در جمع متعکفان استان خاطرنشان کرد: خواندن دعا و زیارت، بیان احکام اعتکاف، اعمال ویژه رجب، بیان مسایل فرهنگی و تبلیغی، لزوم تحقق شعار سال، گفتمان ‌های فرهنگی و مقابله با جنگ نرم از جمله وظایف این مبلغان است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اعتکاف را زمینه ساز آمادگی روحی برای ظهور دانست و ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی به برکت رویکرد دینی، ستاد اعتکاف در کشور ایجاد شد و دستاوردهای معنوی بسیاری در جامعه داشت.
سال گذشته بیش از 10 هزار نفر در 78 مسجد استان سمنان معتکف شده بودند.
ایام البیض ماه رجب، روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه می باشد که اعتکاف مورد توجه سالکان طریقت و اصحاب معرفت بوده است.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.