به گزارش ایرنا، پدر ستاره راننده بود و از این راه گذران زندگی می کرد و خرج یک خانواده چهار نفره را تامین می کرد؛ تا این که یک روز سرد زمستانی پدری در نقطه ای حادثه خیز جان خود را از دست داد و از آن روز ستاره کوچولو دیگر نخندید و همواره در حسرت لحظه ای آغوش پدر است و در فکر آن است که ای کاش می شد لحظه ها به عقب بازگردند و پدر کنارش باشد اما حیف که زمان برگشتنی نیست و می تازد.
درست است که نقاط حادثه خیز جاده ها یکی از عوامل اصلی تصادف است اما ای کاش همه رانندگان بدانند که خستگی و خواب آلودگی همتراز با نقاط حادثه خیز جاده حادثه آفرین است.
ای کاش پدرها در هنگام رانندگی شتاب نکنند و هنگام گذر از سرعت مطمئنه و انجام سبقت های غیرمجاز به یاد چشم های منتظر پشت در فرزندان شان مثل ستاره کوچولو بیفتند و با عجله ای بی مورد، ستاره های شهر را تا ابد چشم انتظار و خاطره ای تلخ از عید نورز در ذهنشان به جا نگذارند.
دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است و نباید کمبود وقت را با سرعت گرفتن جبران کنیم این شعاری است که به گوشمان آشناست ولی ای کاش بیشتر در این شعار تامل کنیم.
دخترک به دلیل غفلت هرچند کوچک و کوتاه پدر در رانندگی در کسری از ثانیه دیگر یتیم شده و حالا مادرش باید برای این دختر و برادر 6 ساله اش هم پدر باشد هم مادر و دیگر آینده ستاره کوچولو و برادرش بی پدر می گذرد.
اکنون تعداد خودروها افزایش یافته، اما نقاط حادثه خیز همچنان وجود دارد همان جاده های قدیم البته ناگفته نماند که باید فرهنگ بخشش در جاده ها بین رانندگان به منظور کاهش تصادفات تقویت شود.
بر اساس تحقیقات هزینه کشور برای یک فرد 40 ساله دارای تحصیلات عالیه و اثرگذار در جامعه در حدود 10 میلیارد ریال است و متاسفانه میانگین سنی افراد جان باخته در سوانح رانندگی 35 تا50 سال است؛ پس رعایت اصل «هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت رانندگان» و رانندگی با سرعت مطمئنه راهکار کاهش حوادث دردناک و تلخ است.
براساس آمار در هر 33 دقیقه یک هموطن در حوادث جاده ‌ای کشور جان خود را از دست می ‌دهد، واژگونی خودرو در نقاط حادثه خیز، با بیش از 40 درصد، پرشمارترین سانحه منجر به فوت در جاده های کشور است که این رقم در استان سمنان تا 65 درصد هم می‌ رسد.
براساس آمار بیش از 50 درصد از جاده های استان سمنان در بخش شریان اصلی، فرعی و هم چنین شهری و روستایی نیازمند نوسازی است و برای کاهش سوانح رانندگی در محورهای ارتباطی در نظر گرفتن اعتبار و تخصیص به موقع اعتبار اجتناب ناپذیر است.
اکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر آزادراه و بیش از 15 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از 75 درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در 34 هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.
استان سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر بیش از 900 کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه حدود 20 میلیون نفر از جاده های سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

**رفع نقاط حادثه خیز به هم افزایی بین دستگاهی
فرمانده پلیس راه استان سمنان گفت: رفع نقاط حادثه خیز، نقاط دارای سابقه تصادف و کاهش سوانح رانندگی جاده های این استان نیازمند برگزاری نشست های اثر گذار و هم افزایی دستگاه های اجرایی است و با برگزاری نشست های بی اثر و کاغذ بازی های اداری کاهش نمی یابد.
سرهنگ تقی کبیری در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون گردنه آهوان، محور آرادان- گرمسار، محور گرمسار- ایوانکی، محور میامی- سبزوار- عباس آباد و محور دامغان- سمنان از محورهای پرتصادف استان سمنان است.
وی خاطر نشان کرد: محور دامغان- معلمان- جندق، منطقه ری آباد شاهرود، منطقه کالپوش و جاده نظامی از راه های ارتباطی فرعی استان سمنان برای کاهش سوانح رانندگی نیازمند بازسازی هستند.
کبیری اضافه کرد: اکنون 43 نقطه دارای تصادف و 19 نقطه حادثه خیز در جاده های استان سمنان وجود دارد که بازسازی این نقاط نیازمند اعتبار است.
فرمانده پلیس راه استان سمنان گفت: واژگونی خودرو در محورهای ارتباطی استان سمنان نیازمند عزم ملی است و برای کاهش سوانح رانندگی، طرح های کاربردی و عملیاتی در استان اجرایی شود.

**افزایش 10 درصدی تصادفات منجر به فوت در سمنان
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 96 در استان سمنان 268 نفر بود که این آمار برای مدت مشابه سال جاری 10 درصد افزایش یافته است.
مهدی نوروزی افزود: 278 نفر بر اثر سوانح رانندگی از ابتدای فروردین تا پایان بهمن 97 در جاده های استان سمنان جان باختند.
وی خاطرنشان کرد: 222 نفر از ابتدای فروردین تا پایان بهمن 96 در محورهای برون شهری استان سمنان جان باخته بودند که این رقم در مدت مشابه امسال 244 نفر بوده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: میزان تلفات جاده ای در بخش برون شهری در بخش جاده روستایی 75 درصد، در بخش جاده فرعی 56 درصد و جاده اصلی پنج درصد به نسبت مدت مشابه سال 96 افزایش یافته است.

** جان باختن 34 نفر در تصادفات درون شهری سمنان
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه از فروردین تا بهمن سال گذشته 43 نفر براثر سوانح رانندگی درون شهری در این استان جان باختند، گفت: این رقم برای امسال 34 جان باخته بود.
وی افزود: همچنین امسال پنج هزار و 174 نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های استان مجروح شدند که این رقم از ابتدای فروردین تا بهمن سال گذشته چهار هزار و 922 نفر بود.

** فرهنگ سازی رکن اصلی کاهش تصادفات
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: فرهنگ سازی و رفع مشکلات زیرساختی ارکان اصلی و اساسی کاهش تلفات جاده ای در استان است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: در بخش کاهش تصادف های رانندگی درون شهری در استان اقدام های خوبی انجام شده و فرهنگ سازی اصولی برای کاهش تصادف عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت انجام شده است.
7342/6103/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.