به گزارش ایرنا ، مهدی جمال شامگاه یکشنبه در آیین آغاز بکار نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شاهرود که در کمپ الغدیر برگزار شد افزود : چون شهرستان شاهرود همه ساله در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی مسافر و گردشگر است ، برگزاری نوروزگاه‌ و نمایشگاه صنایع دستی موجب شناساندن بیشتر ظرفیت های گردشگری می شود.
وی با بیان اینکه معرفی آیین های سنتی به جوانان یکی ازمهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است تصریح کرد : امیدواریم با برگزاری این آیین های بومی نوروزی هر چه زیباتر به استقبال بهار رفته و مردم سالی بدون دغدغه و با نشاط را پیش روی خود داشته باشند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمنان گفت : شهرستان شاهرود از ظرفیت بالایی در جذب گردشگر برخوردار است که باید تمام تلاش خود را برای معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی شهرستان برای ماندگاری هر چه بیشتر مسافران بکار گیریم.
جمال خاطرنشان کرد: در نوروز گذشته 150 هزار نفر در شاهرود اقامت کردند وحدود50 هزار نفر از نوروزگاه شاهرود بازدید نمود ند که نشان دهنده اهمیت این نوروزگاه به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی در استان سمنان است.
وی با اشاره به این که همه روستاهای هدف گردشگری و تعاونی‌های روستایی دارای غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات هستند ؛ افزود: امیدواریم در سال جدید مسافران بیشتری شاهرود را به عنوان یکی از مقصد های سفرشان انتخاب کنند و از دیدن جاذبه های تاریخی و گردشگری این شهرستان لذت ببرند.
محمد کرم محمدی معاون استاندار و فرماندار شاهرود هم با بیان این که ؛ هیچ قانون و سنتی ماندگار نمی شود مگر با تطبیق و همخوانی آن با خواسته های انسانی و دینی ، افزود : نوروز یکی از نمادهای همگرایی و نوع دوستی بوده و بسیاری از آیین های آن با دستورهای دینی مطابقت دارد .
وی با بیان اینکه امیدواریم سال 98 سالی همراه با توسعه، رونق اقتصادی و رفاه عمومی برای همه مردم باشد افزود : نوروز به عنوان روز نو و تغییر در طبیعت و ایجاد رفتارهای دوستانه در جهت تحکیم روابط انسانی در جامعه است.
معاون استاندار سمنان اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف ما حفظ آیین نوروزی به عنوان یکی از میراث ایرانیان است که با اجرای نمادین آیین سنتی و محلی در این نوروزگاه ها میتوانیم این آیین های ارزشمند را به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.
محمدی گفت: باید با تدابیر مناسب و همدلی میزان ماندگاری مسافران را در شهرستان افزایش دهیم ؛ برگزاری این نمایشگاه ها به رونق اقتصادی مردم و جذب گردشگر کمک می کند.
نمایشگاه نوروزی صنایع دستی شاهرود 45 غرفه دارد.
در نمایشگاه نوروزی پارسال بیش از 10 میلیارد ریال صنایع دستی شاهرود فروخته شد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.