اکبر بیک محمدی یکشنبه در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی میامی با اشاره به صدور 2هزارو86کارت ملی هوشمند در 11ماهه سال97 دراین شهرستان،افزود: باتوجه به اینکه ازابتدای سال 98 ارائه هرگونه خدمات با کارت های قدیمی ممنوع است افرادی که تاکنون اقدام نکرده اند می توانندبه دفاترپیشخوان دولت یادفاتر پستی مراجعه نمایند.
وی با اشاره به افزایش 100درصدی صدورشناسنامه مکانیزه درشهرستان میامی گفت: ازابتدای طرح 16هزارو628 شناسنامه صادرشده است .
بیک محمدی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون،222مورد فوت در شهرستان میامی ثبت شده که 119تن مرد و 103تن زن بودند.
رئیس اداره ثبت احوال میامی بااشاره به 529 ولادت ثبت شده امسال تصریح کرد: ازاین تعداد274 تن پسر و 255 تن دختر هستند .
بیک محمدی در مورد آمار ازدواج و طلاق شهرستان در سال جاری گفت: باتوجه به اینکه فقط یک دفتر ازدواج درشهرستان فعال می باشد 58 ازدواج به ثبت رسیده است .
وی بااشاره به اینکه برای افراد بالای 15 سال کارت هوشمند صادرمی شود ، افزود: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir ثبت نام نمایند یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند.
بیک محمدی افزود:ثبت به موقع وقایع حیاتی و همه مولفه های اثرگذار پنچ گانه تولد، وفات، ازدواج، طلاق و مهاجرت از ارکان مهم برنامه ریزی برای توسعه هر جامعه ای می باشد.
به گزارش ایرنا، نبود دفاتر ثبت طلاق در شهرستان میامی موجب شده تا زوج ها برای ثبت آن بیشتر به شهرستان شاهرود مراجعه کنند که همین امر موجب شده تا تعداد طلاق های ثبت شده در این شهرستان افزایش یابد.
یکی از نگرانی های مردم و مسوولان که در شهرستان شاهرود بیان می شود تعداد زیاد طلاق های ثبت شده است که بخش زیادی از آن ها مربوط به افرادی خارج از این شهرستان است.
همچنین نبود دفاتر ثبت ازدواج به میزان کافی در شهرستان میامی ، باعث شده تا بسیاری از ازدواج ها در شهرستان های همسایه ثبت شود که همین امر تعداد ازدواج های ثبت شده در میامی را پایین تر نشان دهد.
راه اندازی نمایندگی ثبت احوال در بخش کالپوش وهمچنین راه اندازی دفاتر ازدواج دراین بخش می تواند برای رفاه حال مردم و مراجعه نکردن به شهرستان های همجوار نقش بسزایی داشته باشد .
شهرستان میامی با جمعیتی بیش از 40هزار تن در 250کیلومتری شرق استان سمنان واقع است.
7357/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.