نوید دانایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: حفظ ایمنی غذایی، سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز فروش فرآورده های آرایشی، بهداشتی، عطاری ها و سوپر مارکت های فعال در سطح عرضه است.
وی ادامه داد: واحد‌های صنفی متخلف با برخورد جدی، قاطع و قانونی مواجه خواهند شد چرا که این امر با سلامت مردم سر و کار دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان از انهدام فرآورده های آرایشی، بهداشتی و خوراکی تاریخ مصرف گذشته، فاسد و فاقد مجوزهای بهداشتی در هفته جاری خبر داد.
وی گفت: بالغ بر 3 هزار قلم انواع فرآورده های آرایشی، بهداشتی و خوراکی تاریخ مصرف گذشته، فاقد مجوزهای بهداشتی، فاسد و غیر قابل مصرف انسانی مربوط به 7 فقره پرونده قضایی توسط بازرسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کشف و ضبط شد.
دانایی ادامه داد: پس از صدور حکم سازمان تعزیرات حکومتی استان سمنان و با حضور مدیر، کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی و نمایندگان پلیس آگاهی استان سمنان اقلام مکشوفه در هفته جاری معدوم شد.
وی به مردم توصیه کرد در زمان خرید مواد غذایی و بهداشتی ضمن توجه به درج آرم سازمان غذا و دارو بر روی بسته بندی محصول به تاریخ تولید و انقضاء آن توجه و از مصرف فرآورده های تاریخ مصرف گذشته و فاقد مجوزهای بهداشتی لازم خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهد‌یشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.