حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویژه برنامه های میلاد یازدهمین امام شیعیان، همزمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان برگزار می شود.
یکشنبه 26 اسفندماه مصادف با دهم رجب میلاد امام محمدتقی(ع) است.
واحدی افزود: بقعه متبرکه امامزادگان یحیی(ع) و علی بن جعفر(ع) در سمنان، حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) دامغان، امامزاده محمد(ع) دیزج شاهرود، امامزادگان اسماعیل و شمس الدین(ع) گرمسار، امامزاده علی اکبر(ع) شهرستان آرادان، امامزاده محمد(ع) بسطام و امامزاده قاسم(ع) مهدیشهر از جمله بقاع متبرکه ای است که میزبان این جشن ها هستند.
وی اظهار داشت: برگزاری مراسم هایی از جمله مولودی خوانی، سخنرانی، قرائت زیارتنامه و برپایی ایستگاه‌ های صلواتی از جمله برنامه های امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان است.
واحدی بیان کرد: در برگزاری این جشن برخی از هیات های مذهبی و نهادهای دولتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همکاری دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: در این اماکن مذهبی با حضور روحانیان و مداحان اهل بیت(ع) برنامه های مختلفی از جمله تلاوت قرآن و زیارتنامه و مولودی خوانی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیان بومی و مستقر در اماکن مقدس و امامزادگان، بیان کرد: این افراد برای ترویج و تبلیغ معارف دینی و سبک زندگی فاطمی از سوی این اداره کل در امامزادگان حضور یافته و سخنرانی می کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره و برگزاری نماز جماعت از دیگر وظایف مبلغان و روحانیان مستقر در اماکن مقدس و امامزادگان است.
ابوجعفر، محمد بن علی الجواد التقی نهمین امام شیعیان، کنیه اش ابوجعفر ثانی است که در دهم رجب سال 195 هجری قمری در خانه علی بن موسی الرضا(ع) پیشوای هشتم شیعیان در مدینه، دیده به جهان گشود.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.