محمد دستورانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: امروز در عصر فناوری و پیشرفت اینترنت، استفاده از شبکه های مجازی گسترش یافته و جامعه وسیعی از افراد در بازه سنی مختلف از جمله دانش آموزان، از مخاطبان این شبکه های مجازی هستند.
وی با بیان اینکه در فضای مجازی باورهای توحیدی و فرهنگی دانش آموزان هدف قرار گرفته است، اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری در آغاز دهه پنجم عمر انقلاب اسلامی به برنامه ریزی برای رسیدن به افق های روشن نیاز است.
وی افزود: امید به آینده، ایمان و عشق سه رکن اصلی یک انسان موفق در زندگی فردی و اجتماعی است، بیان داشت: این سه رکن شخصیتی در آموزش و پرورش در قالب برنامه های فرهنگی، آموزشی، هنری، پرورشی، علمی، مهارتی و پژوهشی، پیشگیری از آسیب های فرهنگی و تقویت باورهای توحیدی دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.
دستورانی خاطر نشان کرد: ایمان یا به طور دقیق تر باور توحیدی دانش آموزان و نسل جوان امروز جامعه، از مسائلی است که در بحبوحه تهاجمات فرهنگی دشمنان نظام، باید به صورت ویژه به آن توجه شود.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش با اجرای سیاست های مدون و برنامه های فرهنگی، پرورشی و تربیتی همچون مسابقات قرآن و عترت و ترویج فرهنگ نماز، ایثار و شهادت، به صورت پررنگ در این مسیر گام برداشته است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان تاکید کرد: عشق به انقلاب، خانواده و ولایت فقیه همراه با تربیت انقلابی عاملی است که ثبات عقیده دانش آموزان برای حفظ نظام را به همراه خواهد داشت.

**امید آفرینی لازمه پویایی نسل جوان امروز است
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امید آفرینی نسبت به آینده در هر جامعه ای مورد غفلت قرار بگیرد، آسیب های جدی در حوزه های مرتبط با نسل جوان را به همراه خواهد داشت و روحیه نشاط را در دانش آموزان از بین می برد.
وی افزود: امید به اشتغال، آینده روشن و امید به داشتن اقتصاد پایدار در زندگی برای دانش آموزان، از سیاست های اصلی آموزش و پرورش است که با راه اندازی رشته های مهارتی، اشتغالزا و برون سپاری دوره های آموزشی تخصصی و تنوع رشته ها برای ایجاد بستر مناسب ورود دانش آموزان به بازار کار، در حال انجام است.
دستورانی بیان کرد: با بررسی نیازهای بازار کار امروز جامعه در نقاط مختلف استان و شناسایی ظرفیت های منطقه ای، رشته هایی که منجر به ایجاد شغل در بین دانش آموزان نمی شود، از چرخه آموزشی حذف شد.
وی اظهار داشت: 47 درصد دانش آموزان استان سمنان در رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای تحصیل می کنند که از این لحاظ سمنان 10 درصد از میزان کشوری بالاتر است و در رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: امیدواریم با وجود شاخص ها و رتبه های برتر استان در نظام تعلیم و تربیت و به کارگیری سیاست های جدید مهارت افزایی در بین دانش آموزان، ضمن افزایش شاخص های امید و سرمایه های اجتماعی در بین نسل نوجوان و جوان، رشد و پویایی اشتغال در این منطقه رقم بخورد.
در سال تحصیلی 97-98 در استان سمنان 120 هزار دانش آموز با 10 هزار معلم و معلم یار در یک هزار و 100 مدرسه مراتب تعلیم و تربیت را طی می کنند.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.