به گزارش ایرنا، حشمت الله عسگری روز سه شنبه در نشست با استادان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه سمنان در دفتر مدیریت این دانشکده افزود: در گذشته به دلیل وجود منابع مالی مطلوب، واحد های صنعتی بزرگ با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و آورده پایین در استان احداث شد و مبنای راه اندازی بسیاری از این واحد ها بر پایه تحقیق و توسعه نبوده است.
معاون هماهنگی ‌امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: وجود یک واحد مشاوره تخصصی و اقتصادی ویژه، در واحدهای صنعتی بزرگ استان‌ می تواند در پیشرفت بهره وری کاری و بهبود مشکلات آن ها بسیار تاثیر گذار باشد.
عسگری افزود: در تلاشیم تا با همراهی و همکاری استادان و فعالان اقتصادی دانشگاه، واحد های تحقیق و توسعه را برای واحد های صنعتی بزرگ استان راه اندازی کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان خاطر نشان کرد: هم افزایی مدیران دستگاه های اجرایی استان و استادان اقتصادی دانشگاه ها در شرایط امروز کشور ضروری است.
وی گفت: مسوولان به دلیل شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، از استادان و نخبگان حوزه مدیریت و اقتصاد انتظار بیشتری دارند و زمینه برای هم افزایی بین مدیران دستگاه های اجرایی و این افراد در استان باید ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان افزود: فاصله بین دانشگاهیان و محیط اجرایی یکی از آسیب های جدی است و با ایجاد یک ارتباط دو سویه بین مسوولان و استادان دانشگاهی، می توانیم به رفع مشکلات کشور کمک کنیم.
وی ادامه داد: یکی از راهکارهای کم کردن فاصله دانشگاه و دستگاه های اجرایی استفاده از ظرفیت استادان دانشگاهی به عنوان مشاور متخصص اقتصادی در کارگروه های تصمیم گیری استان است و تلاش خواهیم‌ کرد از این ‌مهم در کنار کار اجرایی، برای به سرانجام رساندن مسائل پژوهش محور استان نیز بهره ببریم.
عسگری بیان کرد: دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه سمنان باید به محلی برای انجام کار مشترک برای توسعه ایده های خلاق ثروت ساز بر پایه علم و دانش تبدیل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان اظهار داشت: نظریه های اقتصادی دانشگاهی، در بهبود امور اقتصادی و حل مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور بسیار راهگشا خواهد بود و دانشگاهیان باید تلاش کنند تا با اجرایی سازی این نظریه ها، دیدگاه غیرعملی بودن آنها در بین مسوولان اجرایی استان و جامعه را از بین ببرند.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.