به گزارش ایرنا، سید حسن میرعماد روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: در نوروز امسال 31 غرفه در سمنان، 40 غرفه در شاهرود، 20 غرفه در دامغان، 19 غرفه در گرمسار، 13 غرفه در مهدیشهر، 9 غرفه در آرادان ، پنج غرفه در میامی و 9 غرفه در سرخه به منظور توزیع میوه ویژه نوروز راه اندازی می شود.
وی خاطرنشان کرد: استان سمنان از نظر سرانه تامین میوه ویژه نوروز در رتبه اول کشور قرار دارد و توزیع سیب و پرتقال از 25 اسفند آغاز می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: تاکنون 670 تن پرتقال و 372 تن سیب در انبارهای استان سمنان ذخیره شده و قیمت گذاری این محصولات باغی حداکثر تا روز پنجشنبه هفته جاری انجام می شود.

** توزیع 59 درصد میوه های نوروزی در سمنان و شاهرود
میرعماد گفت: 28 درصد میوه های خریداری شده برای نوروز در شهرستان سمنان، 31 درصد در شهرستان شاهرود، 13 درصد در دامغان، 11 درصد در گرمسار، هفت درصد در شهرستان مهدیشهر، 6 درصد در شهرستان میامی، 2 درصد در شهرستان سرخه و 2 درصد در شهرستان آرادان توزیع می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در سال جاری 2 هزار و 174 تن گوشت مرغ، 420 تن گوشت قرمز، 114 تن گوشت گرم گوسفندی، 16 تن گوشت منجمد گوسفندی، 9 هزار و 997 تن جو، 15 هزار تن ذرت و هفت هزار تن کنجاله سویا در استان سمنان توزیع شد.
وی ادامه داد: در بهمن امسال 530 تن شکر در استان سمنان توزیع شد که 200 تن برای مصرف صنعتی بوده است.
میرعماد خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند امسال تاکنون 590 تن شکر با قیمت 34 هزار و 500 ریال در بازار استان توزیع شد که بر اساس پیش بینی ها این رقم تا پایان امسال به یک هزار و 790 تن افزایش می یابد.

** 55 تن گوشت منجمد در انبارهای سمنان ذخیره شد
میرعماد گفت: 55 تن گوشت منجمد برای تنظیم بازار در انبارهای استان ذخیره شده که این میزان از ذخیره سازی براساس متوسط جمعیت مطلوب است.
وی افزود: هفت هزار و 930 تن ذرت، چهار هزار و 570 تن جو، سه هزار و 540 تن سویا، 44 هزار تن نهاده دامی برای مصرف دام و 6 هزار تن شکر خام صادراتی در انبارهای استان ذخیره شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سال گذشته بیش از 18 هزار تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان استان توزیع شد که این رقم در سال جاری به 26 هزار تن رسید.
به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان برگزار شد، چند تن از مدیران دستگاه های اجرایی گزارشی در نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی در استان سمنان ارایه کردند.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.