در این مطلب آمده است: این روزها برخی از سازمان‌ها و نهادهای مردمی در سطح شهر بنرهایی نصب کرده‌اند و از نمایندة محترم مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه بابت اقدامات و تلاش‌های ایشان در زمینة آب، راه و فرودگاه تشکر کرده‌اند. از سالیان دور مردم استان سمنان به‌ویژه مرکز استان از نداشتن جاده‌های مناسب و فرودگاه و کمبود آب رنج برده‌اند و می‌برند؛ لذا با تلاش‌های نمایندة مرکز استان و حمایت‌های رئیس، مدیرعامل و اعضای بنیاد توسعة سمنان و همکاری نمایندگان شهرستان‌های دیگر در استان سمنان، گام‌هایی اساسی در این‌خصوص برداشته شده است. بدیهی است برای تحقق کامل خواسته‌های مردم باید این تلاش‌ها مستمر بوده و با پیگیری بیشتری اقدام شود.
آب: اهمیت آب برای استان کویری ما بر احدی پوشیده نیست و سالیان سال است که همة دلسوزان این مرز و بوم برای حل مشکل کم‌آبی تلاش می‌کنند. در همین روزنامة استانی ما، ده‌ها مقالة علمی و مردمی و گزارش‌هایی در زمینة انتقال آب دریای خزر از افراد متخصص و همة آنانی‌که دغدغة محیط زیست داشتند، تهیه و چاپ شده است که همگان بر اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی متفق‌القول بودند. همچنین آخرین اظهار نظر رئیس‌جمهور کشورمان در نشست خبری استان گیلان اشاره به اهمیت این موضوع داشت. ایشان ابراز کردند برخی گمان می‌کنند دریای خزر حوض یا حوضچه است که اگر از آن مقداری آب برداریم، تمام می‌شود. دریای خزر دریایی عظیم است که می‌توانیم با شیرین‌کردن آب آن، آب موردنیاز فلات مرکزی ایران را تأمین کنیم؛ لذا آخرین اقدام خوب و مؤثر این بود که مجلس شورای اسلامی به همت نمایندگان هم‌استانی به‌ویژه نمایندة مرکز استان، برای اولین بار، ردیف بودجه‌ای به مبلغ پنج‌میلیارد تومان برای مطالعه و اجرا تعیین و تصویب کرد. از طرفی چون این طرح تأییدیة مادة 215 را دارد، فاز اجرایی آن را نیز می‌توان به‌طور جدی پیگیری کرد که مردم استان از همة مسئولان تقاضا دارند حال که نتیجة تلاش‌های چندساله به اینجا رسیده است، بدون درنگ و با همت شبانه‌روزی انتقال آب دریای خزر را به سرانجام برسانند.
راه: سالیان سال جاده‌های مواصلاتی و به‌خصوص راه‌های فرعی استان به‌ویژه مرکز استان یله و رها بودند. بعضی از راه‌های مرکز استان مثل جاده نظامی، جاده آب‌گرم، جاده چاشم، جاده فیروزکوه و ده‌ها جادة فرعی و روستایی همان جاده‌های مال‌روی صدها سال قبل هستند که البته با مرمت بعضی از این جاده‌ها، آنان را قابل‌تردد کرده‌اند؛ لذا حال که با درایت نمایندگان استان و با حکم وزیر راه و شهرسازی سرپرستانی برای اداره کل راه و شهرسازی سمنان و شرق سمنان تعیین شده‌اند، آرزوی مردم مرکز استان این است که پس از شصت سال، جاده‌های اطراف سمنان تعریض و با مرمت و بهسازی قابل‌استفاده شود؛ به‌هرحال، با داشتن دو اداره کل در یک استان باید بهسازی وضع جاده‌ها نیز دوبرابر سرعت پیدا کند.
فرودگاه: فرودگاه سمنان که با یک باند معمولی و در زمینی با وسعت 368 هکتار در سال 1355 احداث شد، به‌دلیل کمبود زیرساخت‌ها، برای راه‌اندازی پروازهای مسافری مناسب نبود. در سال 1375 طی سفر رئیس‌جمهور وقت به استان سمنان باند فرودگاه بهسازی شد؛ ولی همچنان پرواز با هواپیما از فرودگاه سمنان برای مردم عادی یک رؤیا بود تا آن‌که اخیراً با نخستین پرواز آزمایشی و مسافرت چند تن از خانواده‌های شهدا به مشهد مقدس، آن رؤیا تحقق یافت و هم‌اکنون این فرودگاه با طول باند 3100 متر و عرض 45 متر برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر چون ایرباس A.320 مناسب است و سایر تجهیزات فرودگاهی و امکانات رفاهی برای مسافران آماده یا در حال آماده‌شدن است. امید است به‌زودی زود شاهد مسافرت مردم با هواپیما به اقصی‌نقاط کشور باشیم؛ البته امید بیشتر آن است که مردم مرکز استان بتوانند از این فرودگاه، به اقصی‌نقاط جهان اعم از مکه و کربلا و شهرها و کشورهای دیگر مسافرت کنند.
در پایان، نگارنده ضمن سپاس از همة دست‌اندرکارانِ این سه طرح، به‌ویژه از نمایندة محترم مردم شریف سمنان، مهدیشهر و سرخه تقاضا دارد با پیگیری مجدانه در تحقق کامل خواسته‌های مردم به‌ویژه انتقال آب دریای خزر بکوشند تا دعای خیر مردم را به همراه داشته باشند و خداوند نیز یار و همراه آنان باشد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.