مهدی نوروزی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تعداد جان باختگان حوادث رانندگی در 11 ماهه سال 96 در استان سمنان 268 نفر بود که این آمار برای مدت مشابه سال جاری 10 درصد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: 222 نفر از ابتدای فروردین تا پایان بهمن 96 در محورهای برون شهری استان سمنان جان باختند که این رقم در مدت مشابه امسال 244 نفر بوده است.

** جان باختن 34 نفر در تصادفات درون شهری سمنان
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان با بیان اینکه از فروردین تا بهمن سال گذشته 43 نفر براثر سوانح رانندگی درون شهری در این استان جان باختند، گفت: این رقم برای امسال 34 جان باخته بود.
نوروزی اضافه کرد: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال در بخش برون شهری 216 نفر در جاده اصلی، 14 نفر در جاده فرعی و 14 نفر در راه های روستایی بر اثر سوانح رانندگی جان باختند.
وی افزود: همچنین امسال پنج هزار و 174 نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده های استان مجروح شدند که این رقم از ابتدای فروردین تا بهمن سال گذشته چهار هزار و 922 نفر بود.

** افزایش 75 درصد جان باختگان در راه های روستایی
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان ادامه داد: میزان تلفات جاده ای در بخش برون شهری در بخش جاده روستایی 75 درصد، در بخش جاده فرعی 56 درصد و جاده اصلی پنج درصد به نسبت مدت مشابه سال 96 افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: فرهنگ سازی و رفع مشکلات زیرساختی ارکان اصلی و اساسی کاهش تلفات جاده ای در جاده های استان سمنان است.

** اقدام های موثر در کاهش تصادف های درون شهری سمنان
نوروزی اضافه کرد: افزایش میزان تصادف ها در جاده های روستایی و فرعی سمنان نشان می دهد که در این بخش استان با مشکلات جدی زیرساختی مواجه است که با برنامه ریزی اصولی باید این چالش هرچه سریع تر برطرف شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان گفت: در بخش کاهش تصادف های رانندگی درون شهری در استان سمنان اقدام های خوبی انجام شده و فرهنگ سازی اصولی برای کاهش تصادف عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت انجام شده است.
به گزارش ایرنا، سمنان از نظر تعداد واژگونی خودرو بعد از استان یزد در رتبه دوم کشور قرار دارد و بیش از 60 درصد سوانح رانندگی در استان از نوع واژگونی است.
مسیر طولانی، نبود جاذبه های طبیعی و کویری بودن جاده های استان از دلایل اساسی خستگی، خواب آلودگی و واژگونی خودرو در محورهای ارتباطی استان سمنان از سوی کارشناسان مطرح می شود.
سالانه بیش از 22 میلیون نفر از جاده های استان سمنان عبور می کنند که نشان از پرترافیک بودن محورهای این خطه دارد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.