به گزارش ایرنا، علینقی حیدریان روز پنجشنبه در آیین تجلیل از رسانه های برتر در زمینه پوشش خبرهای حوزه منابع طبیعی در سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، افزود: حمایت و پشتیبانی دستگاه قضا نقش مهم و اثرگذاری در کاهش تخریب عرصه های منابع طبیعی دارد.
وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برای آشنایی هرچه بیشتر قاضی ها با عرصه های منابع طبیعی به منظور در نظر گرفتن مجازات متناسب برای تخریب گران عرصه های منابع طبیع، گردهمایی بزرگی را در آغاز هفته آینده برگزار می کند.
وی ابراز داشت: بیشترین تخلفات در عرصه های منابع طبیعی در جنوب شهرستان های دامغان و شاهرود مربوط به قطع درختچه های تاغ است و برای آشنایی هرچه بیشتر دست اندرکاران دستگاه قضایی از اهمیت درختچه های تاغ در عرصه های منابع طبیعی بیش از 50 قاضی روز شنبه در قالب گردهمایی از این مناطق بازدید می کنند.
حیدریان با بیان این که منابع طبیعی و آبخیزداری متولی حدود 85 درصد از گستره کشور است، افزود: به دلیل پراکندگی استان سمنان مدیریت و حفاظت از حدود 96 درصد از عرصه های استان بر عهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است و این گستردگی ضرورت همکاری و پشتیبانی دستگاه قضا را چند برابر می کند.

** امسال حدود 6 تن چوب و زغال قاچاق کشف شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: امسال به دلیل فرهنگ سازی، مشارکت مردمی و هوشیاری یگان حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، قاچاق چوب در استان زیاد نبوده و از ابتدای سال تا کنون با همکاری نیروی انتظامی حدود 6 تن چوب و زغال درختچه های تاغ کشف شده است.
حیدریان ابراز داشت: با کمک ماموران نیروی انتظامی از ابتدای سال تا کنون 28 خودروی حامل چوب و زغال قاچاق توقیف شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش و حفظ خاک، کنترل سرعت سیلاب ها و تقویت سفره آب های زیر زمینی، گفت: در سال 98 اعتبار مربوط به اجرای طرح های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی 2 برابر می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 96 درصد استان سمنان در حوزه اصلی فلات مرکزی قراردارد و دارای مساحتی بیش از 9 میلیون هکتار است که بیش از پنج میلیون هکتار آن مناطق بیابانی و نیمه خشک است.
در این آیین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان در مقایسه با دیگر رسانه ها بر اساس آمار جمع آوری شده توسط روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، رسانه برتر این استان در پوشش اخبار حوزه منابع طبیعی معرفی و از خبرنگاران آن تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، در تقویم جمهوری اسلامی 15 تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.