به گزارش ایرنا، سمنان به عنوان یکی از استان های تاریخی و کهن ایران زمین، جاذبه های گردشگری با ویژگی های طبیعی، درمانی، تاریخی و تجاری را در دل خود جای داده و بازار بزرگ نیز از مناطقی است که مورد توجه مسافران، گردشگران و مردم شهر قرار دارد.
بازار بزرگ سمنان با 1600 متر طول و بیش از 350 باب مغازه در مرکز این شهر و خیابان امام(ره)، از چند بازار کوچکتر به نام های شیخ علاءالدوله یا بازار مرده ها، بازار بالا یا شمالی و بازار پایین یا جنوبی تشکیل شده و با داشتن ویژگی تنوع خدمات تجاری، مرکز اصلی خرید شهروندان سمنانی است.
این جاذبه گردشگری در یازدهم تیر 1375 با شماره ثبت 1740، در فهرست آثار ملی قرار گرفت و به دلیل قدمت 180 ساله، ویژگی های منحصر به فرد هنری و تاریخی بسیاری برای گردشگران داشته و یکی از عوامل تاثیر گذار در رونق گردشگری این شهر است.
سردرهای شمالی و جنوبی زیبا با نمای هنری و تاریخی، طاق هایی ضربی با خشت های سفالی و آجری، پنجره هایی در سقف که تابش نور خورشید از قاب آن روشنایی بازار را تامین می کند، حجره ها و حمام قدیمی، تکیه ها، کاروانسراهای متعدد، در کنار جاذبه های تجاری و حضور مغازه های متفاوت، لحظات بی نظیری را برای هر گردشگری تصویر سازی می کند.
تکیه ناسار، مسجد جامع، آستانه امامزاده یحیی(ع)، تکیه پهنه و موزه گرمابه حضرت، از دیگر جاذبه هایی است که هر مسافر و گردشگری با حضور در بازار بزرگ سمنان، پس از خرید سوغاتی همچون شیرمال و کماچ و صنایع دستی، می تواند از آن دیدن کند.
علاقه مندان به گردشگری و تماشای نقاط مختلف ایران، از مرکز کشور و طی مسافت حدود 220 کیلومتری، با رسیدن به شهر سمنان در مرکز استانی به همین نام، می توانند از این جاذبه تاریخی، هنری و تجاری دیدن کنند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف معرفی ظرفیت های بی نظیر و جذاب گردشگری و مسافرپذیر استان و همچنین توسعه فرهنگ و صنعت گردشگری در این منطقه و آشنایی مردمان ایران اسلامی با اماکن و بناهای تاریخی، گردشگری و جاذبه های طبیعی و دیدنی استان سمنان، ایرنا پرونده معرفی جاذبه های گردشگری استان را گشوده است.
معرفی شهدای استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب، از دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
9891م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.