غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رفع تشنگی و خشکسالی مستمر در استان سمنان با اجرای طرح های انتقال آب از سایر حوضه ها امکان پذیر است.
وی یادآور شد: اجرای طرح های انتقال آب از جمله دریای خزر به سمنان و سد نمرود به شهرستان گرمسار از راهکارهای مهم برای رفع عطش و تنشگی استان است.
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنگاه اقتصادی قابل توجهی در غرب استان سمنان مستقر است و با توجه به افزایش روزافزون جمعیت در گرمسار، عملیات انتقال آب به این شهرستان با تخصیص اعتبار در آینده نزدیک به اتمام می رسد.
کاتب اضافه کرد: با همکاری دولت برای سال های آینده بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح انتقال آب از سد نمرود به گرمسار هزینه می شود.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع چالش کم آبی یکی از خواسته های به حق مردم استان سمنان است که هم افزایی و همدلی مسئولان تمامی طرح های مصوب استان در این بخش در گام عملیاتی قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، میزان تولید آب در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب است، اکنون ذخایر آب زیر زمینی در این استان 150 میلیون متر مکعب کمبود دارد.
سرانه مصرف آب به صورت روزانه در استان سمنان 250 لیتر برثانیه است در حالی که این رقم در کشور 204 لیتر برثانیه است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.