پژمان صالحی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان انتقال خون همه ساله در اسفند ماه با چالش اهدا کننده مواجه است و ضرورت دارد ترویج فرهنگ اهدای خون در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.
وی ادامه داد: اکنون شبکه ملی خون رسانی در کشور ایجاد و مرزهای استانی شکسته شده و خون اهدا کنندگان علاوه بر تامین نیاز استان به استان های نیازمند خون ارسال می شود و بر همین اساس نیاز به خون و اهدا کننده خون همیشگی است.
وی ابراز داشت: در ماه های پایانی سال به دلایل مختلف مانند جراحی ها، مصرف خون و به دنبال آن نیاز به اهدا کننده خون افزایش می یابد.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان تصریح کرد: تعهد استان افزایش هفت درصدی جمعیت اهداکنندگان نسبت به سال گذشته بود و در سالجاری تا پایان بهمن ماه اهدای خون در این استان چهار درصد افزایش داشته است.
وی خاطر نشان کرد: سازمان انتقال خون استان سمنان برای رسیدن به تعهد و جبران عقب ماندگی نیازمند حدود سه هزار اهدا کننده خون تا پایان امسال است.
وی با بیان این که در نوروز به دلیل قرارگیری استان سمنان در مسیر زائران امام رضا(ع)، افزایش مسافرت ها، افزایش تصادف ها و جراحت ها نیاز به خون افزایش می یابد، یادآور شد: مردم اهدای خون را جزو برنامه های پایانی سال 97 خود قرار دهند.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: رسانه با تبیین افکار عمومی نقش مهم و اثرگذار در ترویج فرهنگ اهدای خون دارد.
به گزارش ایرنا، سمنان استان اول کشور در شاخص اهدا به ازای هر هزار نفر است، این شاخص در کشور 27 و در استان سمنان 46 اهداکننده است و 79 درصد اهداکنندگان خون در استان اهداکننده مستمر هستند.
در استان سمنان پنج پایگاه اهدای خون در شهرستان های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار وجود دارد که همه روزه پذیرای اهداکنندگان خون هستند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.