منصور کشاورزیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال گذشته بیش از 20 روستا در استان سمنان با تنش جدی کم آبی مواجه بود که با اتخاذ برنامه ریزی های اصولی و اجرای طرح های انتقال آب این رقم اکنون کاهش چشمگیری داشته است.
وی خاطر نشان کرد: در اوج افزایش دمای هوا در سال های گذشته به بیش از 25 روستای سمنان با تانکر آبرسانی می شد که این رقم برای تابستان سال 98 پیش بینی می شود به کمتر از 10 روستا برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان اضافه کرد: باتوجه به افزایش بارش ها در فصل های پاییز و زمستان بیشتر روستاهای استان برای سالجاری با چالش کم آبی مواجه نخواهند بود.
کشاورزیان ادامه داد: اجرای طرح های صرفه جویی در مصرف و همچنین بازسازی شبکه های انتقال آب در بخش روستایی برای سال آینده به صورت جدی پیگیری می شود.
وی تصریح کرد: در بعضی از روستاهای استان با وجود افزایش بارش ها به دلیل برداشت غیرمجاز از آب های زیرزمینی مشکل کم آبی همچنان پابرجا است و پر شدن سفره های زیرزمینی به زمان نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: بخشی از روستاهای شاهرود با مشکل کم آبی مواجه است که با برنامه ریزی اصولی و همکاری مسئولان در تخصیص اعتبارها امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
به گزارش ایرنا، از مجموع 400 روستای سمنان بیش از 284 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.