به گزارش ایرنا، مراسم وداع با پیکر این شهید از شهدای مدافع حرم در سوریه شامگاه دوشنبه با حضور پرشور مردم انقلابی، ولایتمدار، شهیدپرور و مومن سمنان و جمعی از مسئولان استان برگزار و بار دیگر پشتیبانی مردم از آرمان های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت بر همگان آشکار شد.
در این آئین پرشور که با حضور خانواده شهید قنبریان برگزار شد اقوام، دوستان، همکاران و مردم سمنان با شور و حال خاصی پیکر شهید را بر روی دستان خود گرفته و با نوای یا زینب شعارهای استکبار ستیز چون مرگ بر آمریکا و اسرائیل را سر دادند.
مردم سمنان با حضور در این آئین هم چنین بر ادامه راه شهدا در دفاع از آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی تاکید کرده و با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
جمهوری اسلامی ایران، با گذشت 40 سال از عمر پر برکت خود همواره استوار و مستحکم به راه خود ادامه داده و به برکت خون شهدا و حضور قدرتمند و تاثیرگذار مردم، امروز به قدرت اول منطقه و کشوری امن در جهان تبدیل شده است.
ایثارگری ها و از خودگذشتگی های جوانان انقلابی، مومن و ولایتمدار این مرز و بوم در راه حفظ و حراست از مرزها، آرمان ها و ارزش های انقلاب، به طور یقین عامل اصلی اقتدار و پایداری نظام بوده و ملت غیور ایران اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان والا مقام را همراه با ادامه دادن راهشان، همواره مد نظر دارد.
به گزارش ایرنا، پیکر این شهید والا مقام با تلاش های شبانه روزی و مستمر گروه تفحص نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همراه پیکرهای پاک و مطهر چهار تن دیگر از شهدای ایرانی که حین ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسیده بودند، کشف و پس از انجام آزمایش های دی ان اِی، هویت آنان شناسایی شد.
شهید مدافع حرم محمد قنبریان متولد شهرستان شاهرود و ساکن سمنان، از بسیجیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان بود که برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در برابر تهاجم گروه های تکفیری در سال 95، به صورت داوطلبانه به جبهه های مقاومت در سوریه اعزام شده بود و در حین عملیات مستشاری در این‌ کشور در منطقه حمص مفقود و پیکر وی پس از دو سال کشف و شناسایی شد.
مراسم های استقبال، وداع، تشییع و تدفین این شهید مدافع حرم، روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سمنان و در محل تولدش در شهرستان شاهرود برگزار می شود.
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.