به گزارش ایرنا، عباس بی نیاز روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت حدود 709 میلیارد و 241 میلیون ریال به شهرداری های استان و بیش از 303 میلیارد و 39 میلیون ریال به دهیاری های استان پرداخت شده است.
وی با بیان این که بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری ها و دهیاری های استان از طریق مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود، افزود: این میزان پرداختی به شهرداری ها و دهیاری ها چشمگیر بوده و این مهم به واسطه همت مودیان مالیاتی در پرداخت به موقع مالیات و عوارض ارزش افزوده محقق شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ادامه داد: پرداخت به موقع مالیات و عوارض ارزش افزوده نقش مهمی در توسعه، عمران و آبادانی شهرها و روستاها دارد.
وی تصریح کرد: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده، عوارض بر ارزش افزوده پرداخت شده از سوی مودیان به حساب شهرستان خودشان باز می گردد و برای عمران و آبادانی شهر و روستای محل سکونتشان هزینه می شود.
وی با بیان این که فرهنگسازی نقش مهم و اثرگذار در پرداخت به موقع مالیات دارد، خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف و چشم اندازهای سازمان امور مالیاتی گسترش فرهنگ مالیاتی و نهادینه شدن آن در جامعه است.
وی نامگذاری بوستان ها، معابر و بلوارها در سطح استان با نام مالیات، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع مالیات را از جمله برنامه های اداره کل امور مالیاتی استان در زمینه فرهنگسازی برای پرداخت به موقع مالیات عنوان کرد.
مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان با بیان این که توسعه زیرساخت ها، فعالیت های عمرانی، رونق و آبادانی در این استان در گرو پرداخت به موقع مالیات است، گفت: رسانه نقش مهم، اثر گذار و کمک کننده در تبیین مودیان مالیاتی درباره آثار و نتایج پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به منظور پرداخت به موقع دارد.
به گزارش ایرنا، رونق اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی و عمران و آبادانی از جمله اقدام هایی است که از پرداخت مالیات تاثیر می پذیرد و باید تلاش کرد تا مردم از اثرهای پرداخت مالیات به صورت شفاف آگاه شوند.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.