به گزارش ایرنا،حشمت الله عسکری روز دوشنبه در جلسه رسیدگی به برخی مسائل حوزه محیط زیست و گردشگری استان سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری گفت: توسعه همه‌ جانبه در حوزه گردشگری نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدون است و تلاش برای نام سازی و ثبت جهانی آثار بدون تدوین سند و برنامه ‌عملیاتی برای آن، از آسیب های این حوزه است.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز کشور گفت: به جای نام برای آثار تاریخی و گردشگری کشور به دنبال تسهیل در امور اقتصادی و نان آوری برای مردم باشیم و حوزه گردشگری می تواند با اجرای طرح های اشتغالزا در این زمینه تاثیر گذار باشد.
عسکری بر لزوم تکیه بر اجرای طرح های تقاضا محور به جای عرضه محور، تاکید کرد و گفت: سرمایه گذار ها و بخش خصوصی در حوزه گردشگری نیازمند حمایت و تقویت هستند و اجرای طرح های کارشناسی شده با محوریت افزایش مشارکت اجتماعی مردم، در دستیابی به موفقیت بسیار تاثیرگذار است.
وی اظهار داشت: طرح حفاظت از جنگل و منابع طبیعی بدون مشارکت و حضور گسترده مردم، امکان‌ پذیر نیست و شناسایی ظرفیت های اقتصادی منطقه ها و جاذبه های گردشگری استان و استفاده از ظرفیت های مردمی همراه با ایجاد منافع و سود برای آن ها، راهکار ‌موفق در این حوزه است.
عسکری تاکید کرد: جنگل ابر یکی از منطقه های گردشگری نمونه بین المللی است و تبلیغات در این حوزه به طور یقین توقع هایی را نیز در بین مردم منطقه و گردشگران حضوری ایجاد کرده و نیاز است تا زیرساخت ها در این منطقه تقویت شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه جنگل ابر، موضوع جا افتاده گردشگری نه تنها برای استان بلکه کشور است، تصریح کرد: حفظ پیکره اصلی این ‌جنگل در کنار افزایش امکانات و خدمات و تقویت زیرساخت ها، مورد توجه قرار گیرد و ضمن ایجاد محدودیت ساخت و سازها در این‌ منطقه، سازه های سازگار با طبیعت اجرا شود.
به گزارش ایرنا، جلسه بررسی موارد و موضوع های مرتبط با محیط زیست و گردشگری استان و رسیدگی به وضعیت جنگل ابر شاهرود، به ریاست عسکری معاون هماهنگی‌امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان و مسوولان حوزه گردشگری و محیط زیست، در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.