نوید دانایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همکاری دستگاه های اجرایی، نهادها و به خصوص رسانه ها سبب کاهش سالانه تعداد مصدومان و خسارت های ناشی از چهارشنبه سوری شده است و باید این همکاری با همت بیشتری ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: این آیین سنتی اگر با کارکردهای نامناسب همراه باشد، ضربه های جسمی و روحی بسیار وحشتناکی را به افراد جامعه وارد می کند.
دانایی بر لزوم فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازی های صورت گرفته در 2 سال اخیر سبب کاهش آسیب ها و عوارض منفی ناشی از کارکردهای نامناسب چهارشنبه سوری شده است.
وی آموزش، مشارکت اجتماعی، الگوسازی های مناسب، اقدام ها و برنامه های جذاب برای جلوگیری از آسیب ها را از جمله اقدام های پیشگیرانه به منظور کاهش آسیب های چهارشنبه سوری عنوان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خواستار فعالیت بیشتر رسانه ها در زمینه فرهنگ سازی به منظور جلوگیری از خسارت های غم بار چهارشنبه آخر سال شد و افزود: با فرهنگ سازی و آموزش صحیح می توان به این خواسته نسل جوان در مسیر درست جامه عمل پوشاند تا دیگر شاهد حوادث و خسارت های جسمی و مالی در چهارشنبه پایان سال نباشیم و این دور باطل دیگر پایان پذیرد.
چهارشنبه ‌سوری یکی از جش ن‌های ایرانی است که در غروب سه‌ شنبه، شب پیش از آخرین چهارشنبه ماه اسفند برگزار می ‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصه اصلی آن است.
این جشن نخستین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با نفوذ کارکردهای نامناسب هرساله خسارات بسیار زیاد جسمی و مالی را برای شهروندان به همراه داشته است.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.