به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز یکشنبه در در پنجاه و سومین جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی و یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سالن یادگار امام استانداری سمنان بیان کرد: تعداد این مکان ها از یک به 10 مکان دارای مجوز فروش دخانیات افزوده شده است.
وی تاکید کرد: مصرف دخانیات و قلیان سلامت افراد جامعه را به خطر می اندازد و باید جلوی افزایش مصرف آن به صورت جدی گرفته شود.
وی خواستار همکاری همه دستگاه ها و نهادها در کاهش زمینه های مصرف دخانیات شد و گفت: مصرف دخانیات و قلیان در بررسی مشکلات شناسایی شده در هم اندیشی با منابع درون بخشی دانشگاه های علوم پزشکی استان سمنان، در رتبه بالایی قرار دارد.
دانایی با اشاره به مشکلات شناسایی شده در هم اندیشی با منابع درون بخشی دانشگاه های علوم پزشکی استان سمنان در خصوص بیماری هایی که سلامت شهروندان این استان را مورد تهدید قرار می دهد، بیان کرد: بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، سوانح رانندگی، بیماری های ناشی از اعتیاد و دخانیات، کمبود فعالیت های بدنی، افسردگی، تغذیه ناسالم و پایین بودن نشاط اجتماعی از جمله این مشکلات سلامت مردم در استان است.
وی با اشاره به فعالیت های کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استان سمنان بیان کرد: تاکنون 50 جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در این استان شکل گرفته است و امسال این تعداد 3 جلسه بوده است.
دانایی الزام آموزش و پروش و صدا و سیما به آموزش کودکان در خصوص ترویج تغذیه سالم و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر، اجرای برنامه های مدیریت آسیب های اجتماعی، برآورد منابع مالی به منظور اجرای برنامه های امتناع از خرید نوشابه ها و آبمیوه های صنعتی برای جلسات و تسهیل مصرف شیر برای کارکنان را از جمله موارد تصویب شده در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در سال 97 عنوان کرد.
وی تصویب راه اندازی مرکز اسناد و اطلاعات سلامت و سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر را از دیگر مسائل تصویب شده این کارگروه معرفی کرد.
دانایی افزود: طرح ‌تحول سلامت بخش بهداشت در مناطق 15 گانه‌ به صورت نمونه در قالب طرح مدیریت آسیب های اجتماعی با رویکرد محله ای در استان اجرا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ایجاد مسیر امن دوچرخه سواری، کاهش مصرف نمک در سبد خوراکی خانواده های استان، کاهش 20 درصدی مصرف فست فود و ایجاد مسیر پیاده روی سریع در استان، از‌ جمله اقدام هایی است که در هم افزایی با دستگاه های مرتبط در برنامه های آینده این‌ کارگروه قرار دارد.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.