به گزارش ایرنا، سید کمال الدین میرجعفریان روز شنبه در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان، ورود بخش خصوصی به حوزه ساخت و مسکن در بافت های فرسوده و هدف را از سیاست های مهم این ستاد معرفی و بیان کرد: مسکن امید شهر سمنان با مساحت چهار هزار متر مربع با ساخت 50 واحد مسکونی، پس از انجام فراخوان و اقدام های لازم و مشارکت بخش خصوصی اجرایی می شود.
وی گفت: فرآیند توسعه همه جانبه در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، محیطی و کالبدی به منظور ارتقای کیفیت زندگی در محدوده ها و محله های هدف از برنامه های مهمی است که همواره باید مورد توجه همه دستگاه های اجرایی باشد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان بیان کرد: استان سمنان با دارا بودن ظرفیت هایی مانند منابع معدنی، انرژی های خورشیدی، جاذبه های گردشگری، همجواری با پایتخت، زیرساخت های هوایی و زمینی و ریلی و قابلیت های کشاورزی دارای ظرفیت های بسیار مناسبی به منظور تسهیل در نوسازی شهری است.
وی اضافه کرد: محدودیت هایی نیز به منظور بازآفرینی بافت های ناکارآمد میانی، تاریخی و سکونتگاهی غیر رسمی در این استان وجود دارد.
میرجعفریان کمبود منابع آبی در بخش کشاورزی و شرب، تراکم کم جمعیت، مشکلات انتقال مردم و پراکندگی سکونتگاه ها را از جمله این محدودیت ها عنوان کرد.
وی به 270 محله شناسایی شده در بافت های قدیمی در کشور اشاره کرد و گفت: سهم استان سمنان از این تعداد 36 محله است که باید بازآفرینی و احیاء در این محلات انجام شود.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان اضافه کرد: محله های این استان دارای 27 درصد شاخصه تاریخی با مساحت 671 هکتار، 14 درصد سوکونت گاه های غیر رسمی با مساحت 351 هکتار، 59 درصد بافت میانی با مساحت 1504 هکتار هستند که 20 درصد از جمعیت استان با جمعیت 178 هزار نفر، در این‌محله ها سکونت دارند.
به گزارش ایرنا، در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان شهرداران، فرمانداران و برخی دیگر از مسئولان استان حضور داشتند.
تقلیل 36 محله شناسایی شده به 8 الی 10 محله به منظور بازآفرینی از جمله موارد تصویب شده این نشست بود.
معرفی یک محله از سوی هر یک از شهرستان های استان سمنان به منظور تحقق اهداف ستاد بازآفرینی شهری از دیگر مواردی بود که در نشست بازآفرینی شهری تصویب شد.
اصلاح معابر باید یکی از اصلی ترین اولویت ها در اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان و محله های هدف باشد.
اقدام های نوسازی، بهسازی و احیاء در قالب بازآفرینی شهری، در شهرستان های استان، متناسب با فرهنگ و اقلیم هر منطقه باید انجام شود.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.