به گزارش ایرنا، سید عباس دانایی روز شنبه در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهری در این استان بیان کرد: تبدیل باغ های در مجاورت بناهای تاریخی به باغ های خانوادگی و سایر فضاهای باغی و حفظ و نگهداری از این سرمایه ها در دستور کار قرار دارد.
وی هم چنین ارتقای کیفی فضاهای عمومی و زیربنایی، توسعه و تجهیز خدمات روبنایی، ساماندهی پارکینگ ها، ایجاد پیاده راه خیابان امام (ره) و توسعه صحن امام زاده یحیی(ع) را از دیگر برنامه های بازآفرینی شهری عنوان کرد.
دانایی با اشاره به اهمیت ساماندهی و بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری در استان سمنان ادامه داد: 54 هزار و 455 نفر در 572 هکتار بافت ناکارآمد میانی شهر سمنان سکونت دارند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بررسی‌ جمعیتی از سال 65 تا 95 نشان از رشد معکوس جمعیت در محلات هدف و بافت قدیم شهرستان سمنان‌ دارد، افزود: جمعیت ساکن در بافت قدیمی از 66 درصد در سال 65 به 30 درصد در سال 97 کاهش یافته است.
وی از شناسایی و تصویب 17‌ محله هدف در شهر سمنان خبر داد و اضافه کرد: 357 هکتار بافت تاریخی تصویب شده شهر سمنان است که 25 هزار و 370 نفر در آن سکونت دارند.
فرماندار سمنان با بیان اینکه تمامی سکونتگاه های غیر رسمی استان، در شهر سمنان قرار دارد، بیان کرد: 162 هکتار سکونتگاه غیر رسمی در شهر سمنان وجود دارد که 12 هزار و 378 نفر در آن ساکن هستند.
به گزارش ایرنا، در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان سمنان شهرداران، فرمانداران و برخی دیگر از مسئولان استان حضور داشتند.
تقلیل 36 محله شناسایی شده به 8 الی 10 محله به منظور بازآفرینی از جمله موارد تصویب شده این نشست بود.
معرفی یک محله از سوی هر یک از شهرستان های استان سمنان به منظور تحقق اهداف ستاد بازآفرینی شهری از دیگر مواردی بود که در نشست بازآفرینی شهری تصویب شد.
اصلاح معابر باید یکی از اصلی ترین اولویت ها در اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان و محله های هدف باشد.
اقدام های نوسازی، بهسازی و احیاء در قالب بازآفرینی شهری، در شهرستان های استان، متناسب با فرهنگ و اقلیم هر منطقه باید انجام شود.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.