به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از سه هزار شهید را در مقطع های مختلف و عرصه های حساس نظام، تقدیم جمهوری اسلامی کرده و سردار شهید حسن شاطری نیز از شهدای والا مقام این دیار است.
شهید حسن شاطری متولد روستای صوفی آباد شهرستان سرخه در استان سمنان است که از سوی همرزمان خود به حسام خوش‌ نویس شهرت داشته است و در 24 بهمن سال 1391 در منطقه عملیاتی لبنان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
سردار شهید شاطری مسئولیت هایی از جمله معاونت مهندسی قرارگاه حمزه سیدالشهداء، معاونت مهندسی سپاه استان اصفهان، معاونت فنی و مهندسی قرارگاه خاتم الانبیاء، نماینده ایران در ستاد بازسازی لبنان را در کارنامه کاری خود داشت.
در این مراسم به پاس تلاش های این شهید والامقام در کشور لبنان، تندیس منقوش به چهره سردار شهید شاطری، توسط همرزمان او در جبهه مقاومت لبنان به فرزند ارشد وی اهدا شد.
در سالروز شهادت سردار شهید حسن شاطری، مراسم گرامیداشت این شهید والا مقام و دیگر شهدای مدافع حرم استان، با حضور پرشور، حماسی و چشمگیر مردم انقلابی، مومن و ولایتمدار استان سمنان و مسئولان استان از جمله آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، حجت الاسلام ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه قم، دادستان مرکز استان، فرماندار سمنان و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان، در صحن گلزار شهدای امامزاده یحیی(ع) این شهر برگزار شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رفیعی در یادواره مجاهدان بدون مرز استان سمنان به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم سردار حسن شاطری، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران، به برکت خون شهدای آسمانی همچون سردار شهید حسن شاطری، به کشور امن و مقتدر منطقه و جهان تبدیل شده است.
وی افزود: در منطقه ای که تلاطم های سیاسی و بحران هایی همچون جنگ و خونریزی شبانه روز ادامه دارد، ایران اسلامی به زمین و آسمانی امن و کشوری مقتدر در منطقه و جهان تبدیل شده است که جز در سایه ایثارگری های شهدا، محقق نمی شد.
9891م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.