رستم سعداللهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولتمردان برنامه های خود را برای توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال با وجود تحریم های استکبار جهانی ادامه دهند.
وی خاطر نشان کرد: دولت برای ثبات اقتصادی در سال آینده برنامه بدهد و با تصمیم های مقطعی نمی توان برای رفع معضل بیکاری در کشور اقدام کرد.
رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان اضافه کرد: کاهش گردش مالی بنگاه های اقتصادی با افزایش قیمت ارز یکی از چالش های اساسی در بخش صنعت است که باید با برنامه ریزی اصولی و تزریق اعتبار برای رفع این چالش اقدام کرد.
سعداللهی ادامه داد: سال 98 به اعتقاد کارشناسان روزهای سختی برای فعالان اقتصادی و بخش صنعت خواهد بود که با برنامه ریزی اصولی باید این چالش ها را مدیریت کرد.
وی تصریح کرد: دستاورد و عملکرد دولت در ارائه تسهیلات رونق تولید در چند سال گذشته بسیار قابل توجه بوده و این روند اشتغال آفرین باید برای سال های آینده اجرایی شود.
سعداللهی افزود: باوجود گشایش های مختلف در بخش صنعت اما همچنان بنگاه های اقتصادی سمنان در خرید مواد اولیه مشکلاتی دارند که با مدیریت بهتر و با شناسایی واحدهای شناسنامه دار می توان برای رفع این معضل اقدام کرد.
رئیس انجمن مدیران صنایع سمنان گفت: توسعه اقتصادی در بخش های مختلف کشور نیازمند هم افزایی و همدلی دستگاه های اجرایی است و با رفع چالش های زیرساختی می توان می توان تحریم های استکبار جهانی را خنثی کرد.
به گزارش ایرنا، در استان 702 هزار نفری سمنان بیش از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است.
سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد، در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.