به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری، با اشاره به این که تبعات و اثرات نادیده گرفتن مقوله خلاقیت در دوران دانش آموزی در دوران بزرگسالی بروز می کند، افزود: کم رنگ بودن نقش خلاقیت در تصمیم گیری ها در جایگاه های مدیریتی در بزرگسالی در اثر بی توجهی به پرورش روحیه خلاقیت و ابتکار در دوران کودکی است.
وی ادامه داد: در نظر گرفتن شاخص خلاقیت در ارزیابی معلمان یکی از راهکارهای سوق دادن بیش از پیش معلمان به مقوله خلاقیت است.
وی ابراز داشت: تقویت روحیه گفت و گو با کمک آموزش و پرورش محقق می شود و اکنون در این زمینه نقص هایی وجود دارد، عادت به گفت و گو با وجود تمایزها و تفاوت ها یک مهارت است که این مهارت باید از دوران کودکی و در دوران تحصیل به دانش آموزان آموزش داده شود.

**نشاط اجتماعی در سمنان کم رنگ است
استاندار سمنان با بیان این که بعضی استان ها شاخص نشاط بالا و در برخی استان ها شاخص نشاط پایین است، اظهار داشت: نشاط اجتماعی در استان سمنان کم رنگ است.
وی با بیان این که استان سمنان از لحاظ سرانه درآمد، نرخ با سوادی و نرخ بیکاری جایگاه مطلوب دارد، ادامه داد: باید علت پایین بودن نشاط اجتماعی در استان آسیب شناسی و راهکارهای کاربردی برای تقویت نشاط اجتماعی در استان سمنان به کار گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: شادکردن جامعه و تقویت نشاط اجتماعی به معنای نادیده گرفتن ارزش ها نیست، بلکه یک خلاقیت مانند ایجاد محیط جذاب و شاد در تقویت نشاط اجتماعی موثر است.
آشناگر اضافه کرد: آموزش و پرورش می تواند با اتخاذ تصمیم های هوشمندانه و اقدامات موثر در تقویت نشاط اجتماعی نقش ایفا کند، ارتقای واقعی منزلت معلم باید مد نظر قرار بگیرد، معلمان باید بالاترین شان و منزلت و کمترین ‌مشکلات را در جامعه داشته باشند.

** خانواده ها از هزینه فوق برنامه های آموزشی کلافه اند
استاندار سمنان با بیان این که هزینه آموزش های فوق برنامه بخش خصوصی خانواده ها را کلافه کرده است، گفت: آموزش و پرورش با برنامه ریزی هوشمندانه فوق برنامه هایی را که اقتصاد خانواده ها را تحت تاثیر قرار می دهد، از سبد آموزشی دانش آموزان حذف کند.
به گفته وی، اعتبار عمومی دولت هشت درصد افزایش یافته است اما برای اعتبارات آموزش و پرورش در بودجه 98 افزایشی حدود 25 درصدی پیش بینی شده که این اقدام نشان از توجه به آموزش و پرورش است.
وی با بیان این که اعتبار هزینه ای استان ها 25 درصد و اعتبار هزینه ای آموزش و پرورش در استان ها در سال آینده 28 درصد افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت از 9.5 درصد به 11 درصد در سال 98 افزایش یافته است.
آشناگر تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش در حدود 520 هزار میلیارد ریال است اما به دلیل جمعیت زیاد جامعه فرهنگی اعتبارات باید با نگاه کارشناسی و منطقی هزینه شود.

** 25 درصد مدارس سمنان مستحکم است
استاندار سمنان با بیان این که 25 درصد از مدرسه های استان سمنان مستحکم است، اظهار داشت: 33 درصد مدارس استان تخریبی و بقیه مدارس نیازمند بازسازی است.
وی افزود: فروش املاک مازاد تحت تملک آموزش و پرورش که تخریبی است و موقعیت مکانی خوبی دارد ظرفیت مناسبی برای تامین اعتبار برای مقاوم سازی مدارس استان سمنان است.
آشناگر بیان کرد: آموزش و پرورش با فروش املاک تخریبی تحت تملک خود نسبت به مقاوم سازی مدارس فرسوده اقدام کند.
به گزارش ایرنا، در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان، درباره بزرگداشت روز معلم، استانداردسازی تجهیزات و استحکام بنای مدارس و ریشه گنی کامل بی سوادی در استان سمنان بحث و تبادل نظر شد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.