احمد همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: استعفای دکتر ظریف در شرایط کنونی سیاست خارجی کشور را تضعیف می کند و به خاطر شرایط کشور نباید این اتفاق رخ می داد.
همتی با اشاره به اینکه سیاست خارجی کشور و آن چیزی که اعمال می شود سیاست‌های کل نظام است، خاطرنشان کرد: سیاست خارجی کشور تنها مربوط به یک فرد و وزارتخانه خاص نیست، اما متولی آن وزارت خارجه است که بر مبنای سیاست های کلی نظام حرکت می کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان یادآور شد: صحبت هایی از قبل بود و گاهی دخالت ها و حرکت هایی انجام می شود که به طور قطع این حرکت ها، سیاست گذاری های کشور را در زمینه های مختلف از جمله در سیاست خارجی دچار مشکل و مخدوش می کند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تضعیف هر نهاد و ارگانی در وضعیت فعلی کشور سبب ضعیف شدن کل نظام می شود.
وی ادامه داد: ظریف نباید استعفا دهد و با افزایش آستانه تحمل بهتر است در این شرایط صحنه را خالی نکند.
وی با اشاره به برخی دخالت ها در حوزه های مختلف، تصریح کرد: قانون باید ملاک عمل افراد در داخل کشور باشد و هرکس در حوزه وظایف خود امور نظام را پیش برد.
وی با بیان اینکه حیطه کاری هر نهادی مشخص است، گفت: دخالت در امور، سرعت پیشبرد اقدامات را در درون کشور کاهش داده و مشکلاتی را در اجرا به وجود می آورد.
همتی تاکید کرد: حفظ آرامش و افزایش تحمل در برابر برخی مسائل به منظور دستیابی به اهداف کشور به خصوص عبور از مشکلات، رفاه و آسایش مردم ضروری است.
وی افزود: اگر نقص هایی وجود دارد، مسائلی غیرقابل قبول است و سبب ناراحتی می شود در شرایط موجود کشور بالابردن تحمل و تنها نگذاشتن یکدیگر برای حفظ منافع ملی باید مدنظر قرار گیرد.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اشخاص باید در حوزه کاری و تخصصی خودشان حرکت کنند تا منجر به این مشکلات نشود‌.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تاکید کرد: در عین ضرورت به همفکری و مشورت، باید سعی شود از دخالت در امور و بخش های مختلف خودداری شود.
وی با اشاره به شرایط حاکم بر کشور، اظهار داشت: همراهی، همدلی و همسویی مسوولان با یکدیگر در این شرایط برای گذر از مشکلات حاضر الزامی است.
همتی اضافه کرد: با توجه به دسیسه های دشمنان، کمک نکردن به همدیگر نتیجه ای جز به سرانجام رسیدن اهداف دشمنان ندارد که به سود کشور نیست.
رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان تاکید کرد: ابرقدرت ها و استکبار جهانی برنامه های متعددی برای برهم زدن نظم و آسایش کشور و مردم ایران دارند و در داخل باید با وحدت برابر بدخواهی ها ایستادگی کرد.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف دوشنبه شب در صفحه اینستاگرام، استعفای خود را از سمت وزارت امور خارجه اعلام کرد؛ رایزنی ها برای ادامه حضور وی در وزارت امور خارجه ادامه دارد و هنوز رییس جمهوری با این استعفا موافقت نکرده است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.