به گزارش ایرنا از تارنمای رسمی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، با اقدام های اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) پیرامون نحوه فعالیت و عناصر کلیدی دسیسه هرمی و کلاهبردارانه جدید تحت عنوان «ورد واید انرژی»، تعداد 19 نفر از سرشبکه‌ ها، افراد شاخص و تأثیرگذار این شبکه هرمی، در استان‌ های فارس، گلستان و سمنان دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.
مبحث سبک زندگی، راه ‌های سریع کسب درآمد، سخنان انگیزشی درخصوص ثروت، موفقیت، ذهنیت و استفاده از ادبیات احساسی بجای استدلالی، از رایج‌ترین و کارآمدترین روش‌های جذب این شرکت‌ هرمی است.
این افراد با استفاده از روش‌ های فریبکارانه‌، اقدام به راه ‌اندازی چندین هرم و زنجیره انسانی کرده و ضمن جذب سرمایه افراد و کلاهبرداری، مبالغ قابل توجهی ارز از کشور خارج کرده اند.
با عنایت به شکل‌ گیری موج جدیدی از دسیسه‌ های هرمی که با پوشش‌ های مختلف، به ویژه با ادعای سرمایه‌گذاری در بورس‌ های بین‌ المللی، اقدام به جذب سرمایه و تشکیل زنجیره انسانی می‌ کنند مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات از شهروندان خواسته است پیش از سرمایه‌ گذاری در طرح‌هایی از این قبیل، اطلاعات لازم را کسب کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به شماره 113 منعکس نماشند.
ستاد خبری وزارت اطلاعات با شماره 113 آماده دریافت هرگونه گزارش پیرامون فعالیت این دسیسه هرمی و موارد مشابه می‌باشد.
گزارش مرکز روابط و اطلاع رسانی وزارت اطلاعات ادامه یافته است: بدیهی است اقدام های سایر سرشبکه ‌ها و اعضای فعال هرمی نیز تحت اشراف اطلاعاتی است و در صورت ادامه فعالیت غیرقانونی، با آنها نیز برخورد قاطع خواهد شد.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.