به گزارش ایرنا، علیرضا خدابنده عصر سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: چهار هزار و 250 طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد استان سمنان فعال است.‌
وی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون، سه هزار و 300 مشاوره شغلی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، کارآفرینان عرصه اشتغال و طرح ‌های در حال اجرای این استان توسط کارشناسان حوزه اشتغال و خودکفایی این نهاد ارائه‌ شده است.
خدابنده تصریح کرد: 2 هزار و 76 نفر از مددجویان کمیته امداد سمنان در این مدت با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای این استان، مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.
وی با اشاره به ایجاد یک هزار و 138 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد، خاطر نشان کرد: خدمات، کشاورزی، دامپروری، طرح‌ های صنعتی، معدنی، صنایع‌ دستی و شیلات و تحویل سه دستگاه تراکتور به مددجویان باهدف ایجاد اشتغال از جمله فعالیت های کمیته امداد بوده است.
وی ادامه داد: 237 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای سال تاکنون برای طرح های مدد جویان پرداخت ‌شده است.
خدابنده یادآور شد: 48 درصد از طرح‌ های اشتغال ایجادشده در مدت 11 ماه امسال، به مناطق روستایی تعلق داشت.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه 36 درصد از طرح‌ های اشتغال به زنان مددجو تخصیص یافت افزود: 64 درصد از طرح ‌های اشتغال ایجادشده در سالجاری مربوط به مجریان طرح‌ های اشتغال آقا بوده است.
به گزارش ایرنا، 21 هزار و 210 نفر معادل سه درصد از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان زیر پوشش کمیتهامداد هستند، از این تعداد هشت هزار و 600 خانوار در قالب 13 هزار و 640 نفر ماهانه از این نهاد مستمری دریافت می کنند.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.