علی آقا یحیایی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: موفیت در کمک رسانی به مردم نیازمند عمق بخشی امداد و نجات به آحاد جامعه است و آموزش این مساله به تمام اقشار مردم باید انجام شود.
وی با بیان اینکه بر خلاف تصور مردم، حوادث تنها به زلزله ختم نمی شود، تصریح کرد: آموزش های امداد و نجات و کمک های اولیه نباید به زلزله خلاصه شود بلکه نیاز است در تمام حوادث این آموزش ها مد نظر قرار گیرد.
یحیایی به لزوم فراگیری آموزش های کمک های اولیه و امدادی در سنین مختلف تاکید و بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی امداد و نجات در مدارس و مکان های مختلف ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: مردم به دلیل بی توجهی به آموزش های کمک‌ های اولیه در کاهش تلفات جانی حوادث در کشور نمی توانند نقش موثری ایفا کنند.
به گفته وی، رایگان بودن آموزش کمک های اولیه و امداد و نجات یکی از دلایل بی توجهی مردم به این مقوله است.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان یادآورشد: فضای مجازی در آموزش کمک های اولیه و فرهنگ سازی این مساله تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر استان سمنان در حال حاضر چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک موسسه علمی کاربردی را در زیرمجموعه خود دارد.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.