مهدی قاسمی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دامغان با توجه به ظرفیت بالا در حوزه گردشگری، سیاست های دولت و اقدام های در حال انجام، در سال های آینده با افق روشن و گردشگری متفاوت پیش خواهد رفت.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان اضافه کرد: با توجه به قدمت دامغان، بیشتر روستاهای شهرستان از بافت قدیمی و آثار تاریخی برخوردار هستند که می تواند زمینه اصلی توسعه صنعت گردشگری باشد.
قاسمی ایجاد خانه های بوم گردی را گامی مثبت در راستای افزایش گردشگر و رونق صنعت گردشگری در منطقه دانست و گفت: در حال حاضر در حوزه ایجاد خانه های بوم گردی بیش از 20 درخواست در این شهرستان وجود دارد که در حال مرمت و یا دریافت مجوز است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در روستاهای قوشه، مایان، صیدآباد، حسن آباد، کلاته رودبار، نظام آباد و حسین آباد، خانه های بوم گردی در حال ساخت است.
وی به چگونگی ارائه تسهیلات اشاره کرد و گفت: هم اکنون هیچ گونه تسهیلاتی مبنی بر ایجاد و تعمیر خانه های بوم گردی به دلیل کمبود اعتبار پرداخت نمی شود که امیدواریم در سال آینده این مشکل با تخصیص اعتبارات رفع شود.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دامغان گفت: تعمیرات کامل بنا، مناسب سازی فضا، تامین بهداشت محیط، راه اندازی سیستم ثبت مسافر، مجهز کردن مکان به دوربین مداربسته از جمله حداقل شرایط دریافت مجوز در خانه های بوم گردی است.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای 500 اثر شناسایی شده و 126 اثر تاریخی ثبت ملی می باشد. این شهرستان دارای سه اقامتگاه بوم گردی خانه پدری در حسین آباد حاج علی نقی، ناصر لشگر در روستای عباس آباد و عمارت صفویه در روستای شیرآشیان است.
9856/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.