حجت الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی روز عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویژه برنامه های میلاد دختر پیغمبر(ص) همزمان با سراسر کشور در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان برگزار می شود.
وی افزود: بقعه متبرکه امامزادگان یحیی(ع) و علی بن جعفر(ع) در سمنان، حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) دامغان، امامزاده محمد(ع) دیزج شاهرود، امامزادگان اسماعیل و شمس الدین(ع) گرمسار، امامزاده علی اکبر(ع) شهرستان آرادان، امامزاده محمد(ع) بسطام و امامزاده قاسم(ع) مهدیشهر از جمله بقاع متبرکه ای است که میزبان جشن های فاطمی و بزرگداشت روز زن هستند.
وی اظهار داشت: برگزاری مراسم هایی از جمله مولودی، سخنرانی، قرائت حدیث کساء و برپایی ایستگاه‌ های صلواتی از جمله برنامه های میلاد دخت نبی اکرم(ص) در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان سمنان است.
واحدی بیان کرد: در برگزاری این جشن برخی از هیات های مذهبی و نهادهای دولتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همکاری دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بیان کرد: در این اماکن مذهبی با حضور روحانیان و مداحان اهل البیت(ع) برنامه های مختلفی از جمله تلاوت قرآن و زیارتنامه و مولودی خوانی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت 25 مبلغ و روحانی بومی و مستقر در اماکن مقدس و امامزادگان، بیان کرد: این افراد برای ترویج و تبلیغ معارف دینی و سبک زندگی فاطمی از سوی این اداره کل در امامزادگان حضور یافته و سخنرانی می کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره و برگزاری نماز جماعت از دیگر وظایف مبلغان و روحانیان مستقر در اماکن مقدس و امامزادگان است.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه به دنیا آمد و در تقویم جمهوری اسلامی ایران این روز را گرامیداشت روز زن نیز نامیده اند.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.