به گزارش ایرنا، سعید دهقانلو روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در پنجمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب که شامگاه شنبه 4 اسفندماه در کتابخانه ملی تهران برگزار شد، یزد عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب کرد.
وی افزود: این آئین با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی برگزار و شهر یزد به ‌عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران در سال 98 معرفی شد.
دهقانلو ادامه داد: شهرهای مهاباد و ارومیه از استان آذربایجان غربی، شهرری از استان تهران، خورموج و برازجان از استان بوشهر، دزفول و رامهرمز از استان خوزستان، سبزوار از استان خراسان رضوی، خرم‌آباد از استان لرستان و خاش از استان سیستان و بلوچستان از جمله 20 نامزد کسب پایتخت کتاب ایران بودند.
وی شهرهای رفسنجان، بم و سیرجان از استان کرمان، اسلام‌آباد غرب از استان کرمانشاه، شیراز، اوز و صدرا از استان فارس، بابل از استان مازندران، ابرکوه و یزد از استان یزد را از دیگر نامزد ها پایتخت کتاب ایران معرفی کرد.
معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان ادامه داد: نخستین دوره اجرای طرح پایتخت کتاب ایران، 64 شهر با 390 طرح و برنامه شرکت و پس از ارزیابی‌های کارشناسی اهواز به دلیل ارائه برنامه های نوآورانه، مشارکت جویانه، موثر و منسجم به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.
وی گفت: در دومین دوره برگزاری این جشنواره 99 شهرشرکت کردند که در این دوره شهر نیشابور به عنوان دومین پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است.
دهقانلو اضافه کرد: در این دوره نیز یک هزار و ٤٠٦ روستای کشور در طرح انتخاب روستاهای دوستدار کتاب نامزد شده بودند که با رای هیات داوران، روستای مومن آباد سمنان در ردیف ١٠ روستای دوستدار کتاب قرار گرفت.
معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان گفت: دهیار و رئیس شورای اسلامی روستای مومن آباد شهرستان سرخه در این آیین به عنوان روستای دوستدار کتاب تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، در پنجمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران، از میان روستاهای نامزد کسب این عنوان، ٤٣ روستا به مرحله داوری نهایی رسیدند و در مرحله دوم نیز ٢٠ روستا به عنوان روستاهای برتر شناخته شدند.
کتابخانه های عمومی شیخ محمود مزدقانی روستای مومن آباد و شهید غلامرضا شهروی لاسجرد از شهرستان سرخه به دلیل تلاش در توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی و دیگر فعالیت ها در این زمینه، موفق به کسب این عنوان شدند.
7342م/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.