به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در سیزدهمین نشست شورای اداری استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری افزود: فعالیت هایی که حال مردم را خوب می کند و موجب تقویت نشاط اجتماعی می شود در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.
وی با بیان این که برگزاری جشنواره، ویترین شهری و نوع معماری در نشاط آفرینی اثرگذار است، ادامه داد: اکنون بعضی مصالح ساختمانی به کار رفته شده در استان سمنان فاقد رنگ و طراحی است و ضرورت دارد معماران و مهندسان به تقویت نشاط در جامعه با ساخت سازه های زیبا کمک کنند.
وی ابراز داشت: استان سمنان در شاخص های اقتصادی مانند نرخ بیکاری، نرخ سواد و میزان درآمد مردم در کشور رتبه خوبی دارد اما در زمینه سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی رتبه خوبی ندارد و این موضوع تامل برانگیز است.
آشناگر اضافه کرد: میزان رضایت مردم از خدمات دستگاه های اجرایی نقش مهمی در بهبود رتبه استان سمنان در زمینه شاخص اعتماد اجتماعی دارد و اگر برای بهبود این شاخص تلاش نشود نوعی کوتاهی در انجام وظیفه تلقی می شود.

**سهم زنان در مدیریت دستگاه های اجرایی افزایش یابد
استاندار سمنان گفت: نگاه جنسیتی در مدیریت در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی و چهل سالگی انقلاب نیست و باید نقش زنان در جایگاه های مدیریتی استان افزایش یابد.
وی ادامه داد: سهم مدیریتی بانوان در استان سمنان ناچیز است و باید تلاش شود براساس برنامه چشم انداز، سهم زنان در جایگاه های مدیریتی تقویت شود.

**گردشگری محور تولید ثروت برای مردم استان سمنان
استاندار سمنان گفت: رونق گردشگری نقش مهمی در اشتغالزایی و تولید ثروت برای مردم استان سمنان دارد و اکنون سهم گردشگری در اقتصاد استان ضعیف است و ضرورت دارد صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه استان سمنان تقویت شود.
وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز اضافه کرد: تمهیدات لازم برای جذب، اقامت و خدمات رسانی به مسافران در این روزها اندیشیده شود.
وی با اشاره به عبور بیش از 25 میلیون زائر از محورهای مواصلاتی استان سمنان یادآور شد: دستگاه های مرتبط با برنامه ریزی و ایجاد فضای با نشاط برای جذب گردشگران تلاش مضاعف داشته باشند.
آشناگر تاکید کرد: در تعطیلات نوروز مدیران دستگاه های خدماتی و شهرداری حق مرخصی ندارند و در صورت درخواست مرخصی باید یک نماینده تام الاختیار از سوی خود به استانداری معرفی کنند تا برای پاسخگویی در دسترس باشد.

**دستگاه های دولتی از املاک مازاد دست بکشند
استاندار سمنان تصریح کرد: دستگاه های دولتی از املاک مازاد خود دست بکشند و بعضی املاک خود را که نیاز ندارند بفروشند.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش املاک مازاد و تخریبی خود را بفروشد و اعتبار فروش را برای ساخت و ساز جدید در مناطق مورد نیاز صرف کند.
وی اظهار داشت: بانک ها در ازای بدهی معوقه خود اموال وام گیرندگان را مصادره کردند و اکنون ضرورت دارد با فروش، اموال مصادره شده تعیین تکلیف شود.
آشناگر با بیان این که در کشور در حدود 2 هزار و 22 اموال مصادره از سوی بانک ها وجود دارد، خاطر نشان کرد: در استان سمنان نیز 60 مورد اموال مصادره شده به دلیل عدم پرداخت بدهی وجود دارد که فروش و تعیین تکلیف این اموال موجب افزایش نقدینگی و حل مشکلات تولید می شود.

** انتخابات سال آینده باید سالم و پرشور باشد
استاندار سمنان گفت: انتخابات سال آینده باید پرشور و سالم همراه با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود و برای تحقق این راهبرد معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نقش مهمی دارد.
وی ادامه داد: تامین امنیت و حفظ آرامش و تقویت وفاق و همدلی استان اولویت استانداری سمنان است و و استانداری به عنوان نماینده عالی دولت مستقر در استان موظف به پذیرش و تعامل با جریان های سیاسی است.
وی ابراز داشت: اختلاف نظر طبیعی است اما مجادله های سیاسی سمی برای جامعه محسوب می شود و تمام مسئولان باید برای ایجاد فضای همبستگی، وحدت و انسجام در جامعه تلاش کنند.

** ساختار اداری، اجرایی و نظارتی کشور نیاز به اصلاح دارد
استاندار سمنان با اشاره به بیانیه اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: در شرایطی که کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است باید روحیه انقلابی و جنگنده در جوانان تقویت شود و باید قوانین غیرضروری حذف شود که این راهبرد در سایه اصلاح ساختار محقق می شود.
وی با بیان این که اصلاح ساختارها و بازنگری در قوانین به منزله تجدید نظر درباره آرمان ها و ارکان انقلاب اسلامی نیست، اظهار داشت: اگر قدرت ریسک و شهامت از دستگاه های اجرایی گرفته شود توفیقی حاصل نمی شود.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اضافه کرد: کارآمدی یک نظام به واسطه نظام برنامه ریزی و بودجه مشخص می شود و هنر نظام مالیاتی کشور باید این باشد که عملکرد مطلوب در جذب مالیات، نظارت و هزینه کرد داشته باشد و این مهم در سایه اصلاح ساختارهای ادارای محقق می شود.

**مدیران برای جذب حداکثری اعتبارات تلاش کنند
استاندار سمنان در ادامه اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه برای جذب اعتبارات استان سمنان داشته باشند تا بازگشت اعتبار وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: اکنون در زمینه مشاغل خانگی 100 درصد اعتبارات در زمینه اشتغال خانگی و روستایی در استان سمنان جذب شده است و اکنون در حدود یک هزار و 290 میلیارد ریال در زمینه ایجاد مشاغل خانگی و روستایی تسهیلات پرداخت شده و 11 بانک آماده پرداخت یک هزار و 900 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات اشتغالزایی هستند.
وی اضافه کرد: در زمینه رونق تولید اکنون بیش از 50 درصد سهمیه استانی تسهیلات پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان جذب به 100 درصد برسد.

** جوانان باید وارد بدنه دولت شوند
استاندار سمنان با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در بهمن ماه امسال گفت: جوانان کارآمد، با سواد و با انگیزه برای شکوفایی هرچه بیشتر انقلاب اسلامی باید وارد بدنه دولت شوند.
آشناگر افزود: وارد کردن جوانان به بدنه دولت راهکاری برای تسریع در تحقق اهداف آرمان های انقلاب اسلامی است.

**مردم مولفه اصلی قدرت و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند
استاندار سمنان گفت: مردم با حضور حماسی خود راهپیمایی ایام الله 22 بهمن ماه وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری لسلامی ایران باردیگر به نمایش گذاشتند و اکنون وظیفه دولت و حاکمیت است که از تلاش خود برای ایجاد رفاه بیشتر مردم دریغ نکنند چرا که مردم مردم سرمایه اصلی و مولفه اصلی قدرت و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
وی اضافه کرد: کشور درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است که دشمن این دسیسه را برای چیره شدن بر مردم از طریق ایجاد اختلاف و فاصله بین مردم با یکدیگر، بین قومیت ها و اقوام مختلف، مردم و دولت و ناکارآمد جلوه دادن دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به منظور ایجاد ناامیدی در جامعه طراحی کرده است.
وی تصریح کرد: هرگونه تخریت دولت بازی در میدان دشمن است و نوعی غفلت تلقی می شود و اکنون باید همه جریان های سیاسی برای کمک به مردم پا در میدان بگذارند تا مشکلات رفع شود.
استاندار سمنان ادامه داد: تخریب، توهین، پرخاشگری و طعنه زدن در شرایط فعلی برای پشیمان کردن مردم از رای دادن به شخص خاص هیچ خیر و برکتی برای مردم ندارد و هرگونه داوری باید به مردم در زمان انتخابات واگذار شود.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.