به گزارش ایرنا، سیدمحمد غرضی روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس در سالن شهید مطهری سمنان، با اشاره به اینکه برخی معتقدند که در جریان جهانی شدن حل می شویم، گفت: این افراد تنها راه چاره را پذیرش امور جهانی می دانند.
وی ادامه داد: انقلاب ایران برای پذیرش نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر به عنوان منشور حقوق بشر بوده است، نه آنکه دستورات قدرت های جهانی را به این عنوان بپذیریم.
غرضی تاکید کرد: هر آنچه از امور بین الملل را که بخواهیم می پذیریم و هرآنچه را که نمی خواهیم نمی پذیریم.
وی با اشاره به اینکه هیچ کسی نمی تواند به اقتدار ملت ایران شک کند، گفت: توانایی ها و استعدادهای ملت است که کشور را اداره می کند و سپاه و اطلاعات مسائل اجرایی را در دست دارند.

** استعدادهای داخلی نقطه اتکای توسعه
وزیر اسبق نفت و پست، تلگراف و تلفن بیان داشت: افراد و گروه هایی که به فن آوری، صنعت و استعدادهای خارج از کشور متکی هستند در اشتباه اند.
وی گفت: در کشور استعدادهایی وجود دارد که با اتکا به آن ها می توانیم به فن آوری های روز دنیا بدون وابستگی دست پیدا کنیم.
غرضی با اشاره به اینکه فن آوری مخابرات یکی از مهمترین فناوری های روز دنیا است، گفت: ایران با اتکاء به استعدادها و جوانان متخصص خود به این فن آوری روز کامل مجهز شده است و توانایی رقابت با کشورهای پیشرفت دنیا را دارد.
وی بیان کرد: ایران دارای 80 میلیون جمعیت است اما 160 میلیون سیم کارت نزد مردم وجود دارد، در حالی که از 320 میلیون جمعیت آمریکا تنها 270 میلیون سیم کارت دارند.

** مهندسان پایگاه اصلی مبارزات انقلابی بودند
نخستین رییس سازمان نظام ‌مهندسی کشور گفت: پایگاه های اصلی مبارزات انقلابی در دستان مهندسان بود و این نقش پس از انقلاب نیز همچنان ادامه داشته و دارد.
وی افزود: فعالیت های فنی موثر در پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57، توسط مهندسان جوان کشور انجام شد که باید قدردان آنان بود.
غرضی، مهندسان را تضمین کنندگان اقتصاد کشور معرفی کرد و گفت: سال های 1349 تا 1354 حدود 435 شهید در مبارزات انقلابی تقدیم شدند که از این تعداد 400 شهید از مهندسان کشور بودند.
وی با اشاره به نقش سپاه پاسدارن در امنیت کشور گفت: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور دفاع همه جانبه از کشور نیز به پیشنهاد مهندسان کشور و به فرمان امام خمینی(ره) بود.
وی گفت: زمانی که به امام خمینی(ره) گفته شد که کودتا کشور را تهدید می کند، ایشان خواستار پیشنهاد برای جلوگیری و پیشگیری از این مساله شدند.
نخستین رییس سازمان نظام ‌مهندسی کشور افزود: ما نیز تشکیل سپاه پاسداران را پیشنهاد دادیم و پس از یک دقیقه ایشان نیز دستوری مبنی بر تشکیل سپاه را صادر کردند که بنده نیز این دستور را به منظور رساندن به مجلس، به مرضیه دباغ تحویل دادم.

**برتری تفکرات مهندسان به سیاسیون
نخستین رییس سازمان نظام ‌مهندسی کشور با اشاره به اینکه تفکرات مهندسان قوی تر از تفکرات سیاسیون است، گفت: سیاست مداران به فکر کسب امتیاز هستند و مهندسان به فکر انجام خدمت و این تفاوت برتری مهندسان است.
وی با اشاره به اینکه تشکیل جامعه مهندسین با مشکلاتی مواجه بود، گفت: علت معارضه با این امر نیز این است که مهندسان می توانند قدرت سیاسی را تحت تاثیر قرار دهند، به همین دلیل به حرف مهندسان گوش نمی کنند.
در این آیین از مهندسان نخبه استان سمنان تجلیل شد.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.