به گزارش ایرنا، امروزه گذراندن اوقات فراغت انسان ها در کنار خانواده پس از روزمرگی های گوناگون و هیاهوی زندگی مدرن، یکی از جاذبه های بسیار پررنگ و ویژه در زندگی افراد جامعه است، حال اگر این گذران وقت در طبیعت سپری شود و موجب بهبود افزایش روحیه، نشاط، بهبود بیماری و افزایش سلامت جسمانی شود، گردشگری طبیعت و سلامت توام با هم معنا پیدا می کند.
استان سمنان به دلیل وسعت فراوان و قرار گرفتن در مرز چند گانه اقلیم های آب و هوایی خشک، معتدل، مرطوب، ییلاقی، کویری و جنگل، دارای جاذبه های بی نظیر و متعددی در حوزه های مختلف گردشگری از جمله گردشگری طبیعت است و سالانه گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.
روستای تاش شهرستان شاهرود، در 25 کیلومتری شمال این شهرستان قرار دارد و با آب و هوای نیمه خشک سرد و کوهستانی و مناطق دیدنی و بکر طبیعی، در ارتفاع 2 هزار و 500 متری از سطح دریا و در ناحیه البرز شرقی واقع شده است.
چشمه هفت رنگ تاش شاهرود یکی از مناطق چشم نواز گردشگری در حوزه طبیعت و سلامت است که رو به روی باغ های سرسبز با درختان سر به فلک کشیده منطقه گردشگری فرحزاد و در فاصله پنج کیلومتری سه راهی شهر مُجن قرار گرفته است، این چشمه به دلیل خواص معدنی گوگردی که در آب آن وجود دارد، دارای خواص درمانی هم هست.
در مسیر دسترسی به این چشمه گردشگران و مسافران بوهایی مشابه صابون را استشمام می کنند که به دلیل گازهای منتشر شده از آب چشمه های جوشان این منطقه است و همچنین وجود مواد معدنی متفاوت در آب خروجی این چشمه ها باعث شده آب در مسیر خود به رنگ های مختلف درمی آید که یکی از جاذبه های دیدنی این منطقه گردشگری است.
وجود باغ ها و مزارع سرسبز با جوی های آب روان در مجاورت این چشمه ها به نام منطقه گردشگری فرحزاد همراه با وجود گونه های جانوری مختلف و پرواز پرندگان، جاذبه های این منطقه گردشگری را برای توسعه گردشگری طبیعت و ترغیب گردشگران افزایش داده است.
گردشگرانی که به این ‌منطقه سفر می کنند پس از گشت و گذار در روستا و آشنایی با اهالی ساکن این منطقه و استفاده از توصیه های آنها مبنی بر خواص دارویی آب این چشمه ها، از این ویژگی برای درمان بیماری های پوستی و استخوانی خود نیز استفاده می کنند، البته که ساکنان محلی این منطقه نیز از دیرباز به خواص درمانی این چشمه ها باور داشته و از آن برای بهبود بیماری های خود بهره می برند.
منطقه گردشگری فرحزاد و چشمه هفت رنگ از معدود مناطق گردشگری است که دو مقوله متفاوت گردشگری آب های معدنی و سلامت و گردشگری طبیعت را در فاصله ای بسیار کم برای گردشگران و مسافران در این منطقه فراهم می کند.
ایجاد راه دسترسی مطلوب تر، ساخت مراکز اقامتی، بوم گردی، رستوران، سوئیت ها و استخر ویژه برای استفاده از آب های معدنی چشمه های موجود در این منطقه، می تواند آینده روشن تر و افق های توسعه بهتر را برای این جاذبه گردشگری استان و شهرستان شاهرود رقم بزند.
مسافران و گردشگران برای دسترسی به این چشمه های آب معدنی و منطقه گردشگری فرحزاد، می توانند از مرکز کشور پس از طی مسافتی 425 کیلومتری به سمت شرق، پس از رسیدن به شاهرود و گذر از آن و قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شاهرود به مجن و رسیدن به روستای تاش، از این جاذبه گردشگری لذت ببرند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف معرفی ظرفیت های بی نظیر و جذاب گردشگری و مسافرپذیر استان و همچنین توسعه فرهنگ و صنعت گردشگری در این منطقه و آشنایی مردمان ایران اسلامی با اماکن و بناهای تاریخی، گردشگری و جاذبه های طبیعی و دیدنی استان سمنان، ایرنا پرونده معرفی جاذبه های گردشگری استان را گشوده است.
معرفی شهدای استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب، از دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
9891م/6103/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.