دکتر پانته آ تاجیک روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا سمنان بیان کرد: بعد از 6 ماهگی نیاز غذایی نوزادان فقط با شیر برطرف نمی‌شود و باید دادن غذای کمکی را در این سن با لعاب برنج و فرنی و دیگر غذاهای کم حجم و سبک شروع کرد.
وی با اشاره به نگرانی ها و دغدغه مادارن از شرایط تغذیه کودکانشان، گفت: یکی از دغدغه های مادران نحوه و نوع غذا خوردن کودکان است که با آگاهی از نیازهای کودک در شرایط سنی مختلف، این نگرانی ها قابل حل است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: شیرخواران از یک سالگی به بعد باید از غذای سفره خانواده استفاده کنند، اما با توجه به کامل نشدن دندان هایشان باید این غذاها متناسب با این شرایط باشد.
وی بیان کرد: این کودکان باید معادل افراد بالغ 3 وعده غذایی کامل دریافت کنند و در طول شبانه روز نیز میان وعده هایی نیز در اختیارشان قرار گیرد.
وی به مادارن توصیه کرد که غذاهای کم حجم، پرانرژی و زودهضم و به دفعات زیاد در اختیار کودکان قرار دهند.
وی تاکید کرد: میزان رشد و فعالیت کودکان در سنین یک تا دو سالگی با کودکان سه ساله و بیشتر متفاوت است و باید هنگام تغذیه آنان، این موضوع را نیز در نظر گرفت.
تاجیک با اشاره به تفاوت رشد کودکان در سنین مختلف بیان کرد: رشد کودکان در ماه ها و سال های نخست زندگی بسیار زیاد است و این رشد سریع به تدریج آهنگی ملایم تر پیدا می کند که این امر نباید موجب نگرانی مادران شود.
وی با شاره به اینکه بعد از دو سالگی روند وزن گیری و رشد کودکان آهسته تر می شود، بیان کرد: در این زمان اشتهای کودکان نیز تغییر می کند و بسیاری از آنان در خوردن غذا مقاومت نشان می دهند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: والدین باید در برنامه غذایی کودک از گوشت قرمز و سفید، غلات، میوه ها، سبزی ها، شیر و لبنیات استفاده کنند.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.