به گزارش ایرنا، در این میزگرد رضا عرب بهره بردار، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، مصطفی شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان و مجتبی سرکبیری عضو شورای سیاست گذاری شتر کشور و بهره بردار حضور داشتند.
حاضران در میزگرد ایرنا بر ضرورت توسعه شترداری تاکید کردند و نگاه تلفیقی شترداری صنعتی و سنتی را خواستار شدند.
کارشناسان و صاحبنظران همچنین چالش های این صنعت را بررسی کرده و سیاست های نادرست را متذکر شدند.
صاحبنظران اظهارداشتند: شترداری در مناطق بیابانی ، ظرفیتی ویژه برای تولید و صادرات محصولات لبنی با ارزش افزوده بسیار زیاد است که در صورت پرداختن به آن، می تواند رونق اقتصادی این مناطق را به همراه داشته باشد.
این افراد افزودند: اینکه شتر از هر نوع گیاهی که به خوراک برخی حیوانات علفخوار نمی آید تغذیه می کند از جمله عوامل سازگاری شتر با طبیعت کویر است.
حاضران در این جلسه، نبود کشتارگاه خاص برای شتر، فقدان آگاهی بهره برداران از شیوه های نوین و تامین وثیقه برای تسهیلات در مناطق روستایی برای شترداری را از جمله مشکلات رشد و توسعه این صنعت بیان کردند.
ایستگاه پرورش شتر شمال شرق کشور در زمینی به مساحت 10 هکتار و با ساختمان ها و تأسیساتی با زیربنای سه هزار و 200 متر مربع در روستای طرود شاهرود قرار گرفته است. این ایستگاه حدود 80 نفر شتر و 10 هزار هکتار مرتع در اطراف این روستا در اختیار دارد.
15 هزار نفر شتر در استان سمنان وجود دارد.
مشروح این میزگرد روز چهارشنبه هشتم اسفند 97 در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان منتشر می شود.
9891/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.