به گزارش ایرنا، حسن سعدالدین روز دوشنبه در جشن دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی استان سمنان در سالن اجتماعات هلال احمر سمنان با حضور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، افزود: بیش از 2 درصد جمعیت دانشجویی کشور در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: استان سمنان در کشور از لحاظ تعداد دانشجو از استان های برتر محسوب می شود و این نشان از توجه به علم و پژوهش و تقویت، تجهیز و توسعه علم و زیرساخت های علمی در این استان به برکت پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی با بیان این که در استان سمنان 64 دانشگاه و موسسه آموزش عالی مانند مراکز علمی کاربردی، دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد، ادامه داد: به برکت انقلاب شرایط برای ادامه تحصیل در هر مقطعی برای متقاضی وجود دارد.
سعدالدین ابراز داشت: کاربردی و علمی کردن آموزش ها در دانشگاه ها راهکار مهارت آموزی، افزایش اشتغال و رفع مشکل بیکاری است و در این زمینه نیز استان سمنان از استان های پیشتاز کشور است.
وی با بیان این که بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری در استان سمنان 6.11 است، تصریح کرد: برآیندها حاکی از موفق بودن سمنان در مقایسه با دیگر استان ها در کاهش آمار بیکاری به واسطه مهارت آموزی است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: این استان از باسوادترین استان های کشور است و این دستاورد به برکت 40 سال تلاش انقلاب اسلامی محقق شده است
به گزارش ایرنا، محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برای شرکت در اولین دوره جشن دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی استان به سمنان سفر کرد.
استان سمنان در حدود 100 هزار دانشجو دارد.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.