حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان بیان کرد: هدف از برگزاری کنفرانس ورشو در لهستان، ایجاد توافق بین کشورهای مختلف به ویژه کشورهای منطقه، علیه ایران بود و غیبت کشورهای موثر و مهم منطقه در کنفرانس ورشو، نشانه اعتراض به ماهیت و اهداف کنفرانس بود.
وی اضافه کرد: حضور نیافتن دولت های موثر منطقه در کنفرانس ورشو نشانگر اعتراض این کشورها به چنین کنفرانسی با چنین اهدافی بود.
جانشین معاونت عقیدتی حشد الشعبی عراق ادامه داد: نخستین کشور معترض به برگزاری این کنفرانس عراق بود و ترکیه، روسیه، لبنان و فلسطین نیز با غیبت در این کنفراس، اعتراض و مخالفت خود برای تشکیل جبه ضدایرانی را نشان دادند.
وی گفت: هدف برگزار کنندگان کنفرانس ورشو این بود که به کشورهای شرکت کننده بفهمانند ایران برای آنها مضر و خطرات ایران برای آنها بسیار زیاد است.
حسینی گفت: کشورهای مرتجع عمارات و عربستان به کمک رژیم صهیونیستی و آمریکا، طراحان اصلی این کنفرانس بودند.
وی بیان کرد: محور مقاومت نیز به سرپرستی ایران، عراق، سوریه، لبنان و ترکیه، با پشتیبانی کشورهای روسیه و چین در مقابل محور شر پیروز شدند.
رئیس اتحادیه رادیو و تلوزیون عراق با اشاره به اینکه کنفرانس ورشو هیچ دستاوردی نداشت، افزود: همه دنیا می گویند کشورهایی که در کنفرانس ورشو حضور نیافتند برنده اصلی آن بودند.
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی عراق به منظور شرکت در گردهمایی فعالان مردمی اربعین حسینی و مدیران موکب های سمنان و همچنین شرکت در آیین تجلیل از خادمان موکب فرهنگی رسانه ای فجر به این استان سفر کرده است.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.