به گزارش ایرنا، محمدحسین امید روز دوشنبه در جشن فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان در سالن اجتماعات هلال احمر شهر سمنان با بیان این که 70 درصد آموزش های این دانشگاه کاربردی، کارگاهی و عملیاتی است، افزود: تنها 30 درصد آموزش ها به صورت نظری در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور ارائه می شود.
وی با بیان این که مهارت آموزی راهکار اشتغالزایی و گره گشای بیکاری است، ادامه داد: ارائه آموزش های مهارت محور رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
وی با اشاره به این که دانشگاه جامع علمی کاربردی دومین دانشگاه کشور در تربیت دانشجویان و دانش آموختگان مهارتی است، ابراز داشت: اشتغال پذیری بالای دانش آموختگان امتیاز این دانشگاه است.
امید با اشاره به این که دانش آموختگان علمی کاربردی باید کارآفرین و خلاق باشند تاکید کرد: دانشجویان باید در این مراکز به گونه ای آموزش ببینند که بتوانند کارآفرین بوده و دغدغه اشتغال نداشته باشند.
وی با بیان این که دانشگاه جامع علمی کاربردی با ایجاد مرکزهای نوآوری به دنبال کاربردی کردن هر چه بیشتر آموزش هاست، اضافه کرد: 100 مرکز نوآوری در کشور احداث شده و ایجاد مرکز نوآوری در کنار هر دانشگاه علمی کاربردی در کشور چشم انداز این دانشگاه است.
وی اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی به منظور دنبال کردن ایده ها و تاسیس شرکت های دانش بنیان به فارغ التحصیلان متقاضی تاسیس شرکت، تسهیلات 500 میلیون ریالی با سود 2 درصد اعطا می کند.

** ارائه 800 رشته در دانشگاه های جامع علمی کاربردی کشور
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: 800 رشته کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های علمی و کاربردی کشور ارائه می شود و ایجاد منابع کتابخانه ای مدون برای دانشجویان در دستور کار قرار دارد.
امید ادامه داد: اکنون به منظور به روز بودن دانش دانشجویان این مراکز آموزشی، 22 جلد کتاب از منابع اصلی تدریس در کتابخانه دیجیتال این دانشگاه به زودی منتشر می شود.
وی خاطر نشان کرد: به روز نگه داشتن علم الزامی برای موفقیت در کسب و کار است و ایجاد کانون دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی گامی برای به روز رسانی اطلاعات دانش آموختگان و ارتقای کیفیت آموزش و مهارت است.

** سمنان ظرفیت توسعه مراکز علمی و کاربردی صنعتی را دارد
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان این که استان سمنان در زمینه های مختلف مانند نرخ با سوادی، نرخ بیکاری و تعداد دانشجویان به نسبت جمعیت در کشور حرفی برای گفتن دارد، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی ابزاری برای توسعه بیش از پیش این استان در حوزه های مختلف مانند صنعت است.
وی با بیان این که توسعه کمی مد نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور نیست اما استان سمنان به دلیل همجواری با صنعت ظرفیت خوبی برای توسعه دانشگاه دارد، ادامه داد: توسعه دانشگاه علمی کاربردی در حوزه صنعت موجب جذب هرچه بیشتر دانشجو از سراسر کشور به استان سمنان می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان این که بر اساس برنامه چشم انداز، 30 درصد آموزش دانشجویان باید مهارتی باشد، تصریح کرد: تعداد دانشجویان مهارتی استان سمنان به تعداد جمعیت مطلوب نیست و توسعه دانشگاه جامع علمی کاربردی در این استان نقش مهمی در افزایش تعداد دانش آموختگان مهارتی دارد.
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برای شرکت در اولین دوره جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی استان سمنان با لباس دوخته شده مخصوص این دانشگاه به این استان سفر کرد.
استان سمنان در حدود 100 هزار دانشجو دارد.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.