به گزارش ایرنا، محمد دستورانی روز یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: از این تعداد بازمانده از تحصیل تاکنون 147 نفر شناسایی شدند و تلاش برای شناسایی 489 نفر دیگر از این افراد بیسواد ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش روزافزون مهاجرت به استان سمنان و موارد مختلف دیگر از نگاه اداره کل آموزش و پرورش میزان افراد جامانده از تحصیل براساس شاخص ها بیش از 636 نفر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه از تعداد بازماندگان تحصیل استان سمنان 293 نفر دختر و 343 نفر پسر هستند، گفت: در دسترس نبودن اطلاعات کودکان متولد شده در استان سمنان یکی از چالش های اساسی در کُندی شناسایی نونهالان بازمانده از تحصیل است.
وی اضافه کرد: تدوین سند باسوادی و تصویب در شورای آموزش و پرورش استان سمنان یکی از رویکردهای مهم برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است.
دستورانی تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی توان شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را ندارد و دیگر دستگاه های اجرایی با اتخاذ راهکارهای مشخص در اجرای این طرح با آموزش و پرورش همکاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سمنان به دلیل آنکه 9 دهم درصد از کل دانش آموزان کشور را دارد، متناسب با این شاخص جمعیتی، تنها 9دهم درصد از اعتبارهای وزارتخانه برای اداره کل آموزش و پرورش استان در نظر گرفته می شود.
به گزارش ایرنا، استان سمنان 120 هزار دانش آموز و هشت هزار فرهنگی دارد.
در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، حشمت الله عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، قدرت الله ابک سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند و گزارشی از عملکرد و اقدامات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاوتی شهرستان آرادان، و اقدامات شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری و روستایی درباره جذب اعتبارات ارایه شد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.