به گزارش ایرنا، ایرج کارخایی روز پنجشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: ساخت آزمایشگاه تخصصی مرجع در این استان با هدف شناسایی زودهنگام تهدیدات زیستی ضروری است و باید دستور کار قرار بگیرد.
وی با بیان این که زمان در کنترل بحران ضرورتی مهم است، ادامه داد: وجود آزمایشگاه تخصصی مرجع در استان موجب می شود نوع تهدیدهای زیستی و راهکار مقابله با آن براساس آزمایش ها به سرعت شناسایی شود و با سرعت عمل در برخورد با آلودگی، انتشار آن کنترل شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان خاطرنشان کرد: سمنان از لحاظ موقعیت جغرافیایی قرارگیری در محور ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب و همجواری با هشت استان بزرگ کشور، تنوع زیستی، کشاورزی، وسعت کویر مستعد مورد هدف تهدیدهای گوناگون زیستی به صورت طبیعی و غیرطبیعی قرار دارد و همین موضوع ضرورت ساخت آزمایشگاه را چندبرابر می کند.
وی، حفظ جان انسان ها، مقابله با تهدیدهای مربوط به سلامت، امنیت، بهداشت موادغذایی و جامعه را از دیگر وظایف پدافند غیرعامل اعلام و اضافه کرد: اکنون تهدیدهای نظامی و سخت افزاری جای خود را به جنگ نرم داده، تهدیدها متناسب با دانش روز است و برای مقابله باید در زمینه پدافند غیرعامل اقدامات جدی انجام شود.

** رزمایش زمینه ساز آمادگی برای مواجهه با تهدیدها
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد: آگاهی بخشی یکی از مولفه های اساسی در کاهش خسارت های احتمالی در زمان ایجاد حوادث ناگوار در کشور است و برگزاری رزمایش های پدافند غیرعامل نقش مهمی در آماده سازی برای مقابله با شرایط بحرانی دارد.
وی ادامه داد: استان سمنان، به لحاظ موقعیت جغرافیایی ظرفیت خدمت رسانی به استان های همجوار در شرایط بحرانی را دارد و برگزاری رزمایش های سایبری موجب شناخت ضعف ها و نقاط قوت در زمان وقوع بحران است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: آموزش به مردم نقش مهمی در کاهش تلفات مالی و جانی در زمان حوادث غیرمترقبه دارد و این نقش باید در برگزاری رزمایش های پدافند غیرعامل پررنگ تر می شود.
به گزارش ایرنا ، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، برای حضور در رزمایش پدافند غیرعامل چهل سال اقتدار به سمنان سفر کرده است، در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی رئیس مجمع نمایندگان و جمعی از مسوولان دستگاه های اجرایی استان سمنان نیز حضور داشتند.
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و تنها با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.