مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این رزمایش در گفت وگو با ایرنا گفت: پذیرش و آمادگی در مقابل تهدیدها مهم ترین راهبرد در برگزاری رزمایش های پدافند غیرعامل است.
ایرج کارخایی افزود: یکسال گذشته بیش از 10 هزار نفر از اقشار مردم آموزش های پدافندغیرعامل را در استان سمنان فراگرفتند و رزمایش های از این دست یک کلاس آموزشی و عملی برای مواجه با بحران است.
کارخایی ادامه داد: هماهنگی دستگاه های اجرایی استان در رزمایش پدافندغیرعامل سمنان بسیار مطلوب بود و رفع نواقص احتمالی در ارایه خدمات مطلوب تر به اقشار مردم در زمان وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی تاثیرگذار است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: شناسایی نقاط ضعف و قوت از اهداف اساسی برگزاری رزمایش های پدافند غیرعامل است و آگاهی مردم برای در مدیریت بحران در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
به گزارش ایرنا، در رزمایش پدافند غیرعامل با موضوع مصونیت سازی زیرساخت ها همراه با تخلیه اضطراری که در شهرک پیامبر اعظم (ص) سمنان برگزار شد، بیش از 15 دستگاه اجرایی حضور داشتند و مراحل امداد و نجات مصدومان، اسکان اضطراری و عملیات انتقال مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی با موفقیت انجام شد.
تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل اکنون در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌ بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصول پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.