سعید هژبری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توجه به معماری ایرانی یکی از اصول مهم و انکارناپذیر در ساخت مراکز آموزشی است.
وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته ساخت مدارس در استان سمنان بر اساس معماری های ایرانی نبوده است اما براساس برنامه ریزی های جدید از این به بعد تلاش می شود معماری ایرانی در ساخت مدارس به کار گرفته شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان اضافه کرد: اکنون ساخت یک واحد آموزشی در شهرستان سرخه با معماری ایرانی در دستور کار است که با تخصیص اعتبار در آینده نزدیک این طرح به بهره برداری می رسد.
هژبری تصریح کرد: در ساخت مدارس به طور معمول از معماری های یکنواخت استفاده می شود که این امر باعث دلگیر شدن مکان های آموزشی برای دانش آموزان می شود.
وی خاطرنشان کرد: از معمارانی که آثار فاخر در زمینه ساخت مدارس داشته اند دعوت می کنیم که برای ساخت مدارس با الگوهای ایرانی-اسلامی با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیزمدارس استان سمنان همکاری کنند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: فرهنگ سازی ساخت مدارس به سبک ایرانی- اسلامی نیازمند برگزاری همایش های ملی و استانی است و معماران با رعایت اصول مدرسه سازی در توسعه هرچه بیشتر این طرح با مسئولان امر همکاری کنند.
در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت 653 هزار و 934 متر مربع و 120 هزار دانش آموز وجود دارد، به ازای هر 200 واحد مسکونی باید درمانگاه، مسجد و مدرسه راه اندازی شود، اما در جوار مناطق مسکن مهر استان سمنان این راهبرد به معنی واقعی اجرایی نشده است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.