سید حسن میرعماد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال 290 هزار تُن محصولات دامی در استان سمنان تولید شد، این در حالی است که تولید محصولات دامی در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سالانه 20 هزار تن بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که امسال یک میلیون و 500 هزار تن محصولات کشاورزی در بخش دامی، باغی و زراعی در استان سمنان تولید شد، خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب مجموع تولیدات این استان در مجموع به 200 هزار تن نمی رسید.
وی، ایجاد تنوع در تولید محصولات دامی مانند ترویج پرورش شترمرغ، کبک، بوقلمون و بلدرچین را نشان از توجه به کشاورزی و از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: سمنان از استان های رتبه دار از لحاظ تولید گوشت مرغ در کشور است.

**70 درصد گوشت مرغ تولیدی مازاد بر مصرف استان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این که70 درصد گوشت مرغ تولیدی در استان سمنان مازاد بر مصرف است و به بازار استان های همجوار و خارج از کشور ارسال می شود، ابراز داشت: میزان تولید گوشت طیور در این استان در سال 1357 یک هزار و 200 تن بود.
میرعماد افزود: اکنون به برکت انقلاب امسال میزان تولید به 55 هزار و 369 تن رسیده است و و آمار گواه افزایش 55 هزار برابری میزان تولید گوشت طیور در استان سمنان است.
وی ادامه داد: میزان تولید تخم مرغ در استان سمنان در سال 1367 در حدود 2 هزار و 700 تن بود و این میزان تولید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به 204 هزار و 448 تن رسیده است و آمار گواه افزایش 100 درصدی میزان تولید تخم مرغ در استان سمنان است.
وی بیان کرد: در سال 1357 میزان تولید عسل در استان سمنان 35 تن بود و امسال با افزایش 839 درصدی در بررسی عملکرد 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، میزان تولید به 32 هزار و 805 تن رسیده است.

**افزایش بیش از هزار درصدی تولید شیر در استان سمنان
میرعماد با اشاره به افزایش یک هزار و 255 درصدی تولید شیر در استان سمنان در مدت 40سال انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در سال 1357 میزان تولید شیر در استان 13هزار تن بود و امسال در چهل سالگی انقلاب میزان تولید شیر به 176 هزار و 156 تن رسید.
وی با بیان این که در زمان پیش از انقلاب میزان تولید گوشت قرمز استان سمنان15 هزار و 200تن در سال بود، یادآور شد: میزان تولید این محصول نسبت به دوران قبل از انقلاب با 102 درصد افزایش به 30 هزار و 735 تن در سال جاری رسیده است.
وی با بیان این که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استان در زمینه تولید آبزیان دستاوردی نداشت، خاطر نشان کرد: به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امسال با وجود خشکسالی و کم آبی با مدیریت منابع آبی یک هزار و 48 تن آبزیان در استان تولید شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سرانه مصرف فرآوردهای دامی در زمان قبل از انقلاب پایین بود اما به برکت انقلاب و رویکرد محرومیت زدایی در کشور سرانه مصرف افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، 198 هزار هکتار از وسعت اراضی استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می دهد که از این وسعت 54 هزار هکتار اراضی باغی، 110 هزار هکتار اراضی زراعی و بقیه اراضی در مرحله آیش است و حدود 45 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالند.
7342/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.