به گزارش ایرنا، شهید زرگر چهارمین فرزند سید جعفر در بیستم دی ماه سال 1337 در محله کوشمَغان شهرستان سمنان به دنیا آمد و در خانواده ای مومن و مقید به احکام اسلامی رشد یافت.
این شهید والامقام از دوران کودکی تیز هوش و با استعداد و در دوران مدرسه نیز از شاگردان نمونه بود و همیشه رفتار خوبش الگویی برای همسن و سالانش بود.
شهید زرگر به واسطه اشتیاقی که برای درس خواندن داشت، موفق به اخذ دیپلم در رشته تجربی شد و با پشتکاری که داشت در دانشگاه تهران پذیرفته شد اما به دانشگاه نرفت و بعدها در رشته الهیات دانشگاه شاهرود قبول شد و در سال 1359به استخدام آموزش و پرورش درآمد.
وی پس از چهار سال خدمت در روستاهای منطقه سرکویر، به هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان منتقل شد.
این شهید جلیل القدر در خرداد سال 1362 با دختر عمه اش ازدواج کرد و صاحب یک دختر و پسر شد که مهدیه سادات بعد از شهادت پدرش به دنیا آمد.
شهید زرگر با شروع جنگ تحمیلی برای عمل به وظیفه شرعی خود برای دفاع از خاک وطن اولین بار به عنوان نیروی بسیجی از طرف سپاه سمنان تیپ 12 گردان علی ابن ابیطالب(ع) رهسپار جبهه های جنگ شد و در عملیات بزرگی مانند والفجر هشت، کربلای یک و کربلای پنج ایفای نقش کرد.
این شهید بزرگوار آخرین بار در آذرماه سال 1366 به عنوان نیروی فرهنگی، تبلیغاتی و رزمی به جبهه های جنگ نبرد حق علیه باطل اعزام شد و سرانجام در شرایطی که مسئولیت فرماندهی گردان امام رضا(ع) را در تیپ 12 قائم (عج) برعهده داشت همراه جمعی از دوستانش به مقام شهادت نایل شد.
شهید زرگر پس از 12ماه و چهار روز حضور در جبهه های نبرد با دشمنان، سرانجام در هفتم بهمن 1366در عملیات پدافندی بیت المقدس 2 در ارتفاعات گوجار ماووت عراق در اثر اصابت ترکش به سر و گردنش به قافله شهیدان پیوست.
شهید زرگر در بخشی از وصیت نامه خود با تاکید بر حمایت از رهبری و انقلاب، گفته است: برادران دینی و بسیجیان عاشق در خانه نمانید و در جامعه در کارهای جمعی مانند فعالیت های فرهنگی و جهادی، نماز جمعه و نمازهای جماعت حضور پررنگ داشته باشید چرا که وظیفه بسیجی با یک یا 2 بار جبهه آمدن تمام نمی شود، بلکه بسیجی تا زنده است باید به تکلیف خود عمل کند و تابع ولایت فقیه باشد.
پیکر این شهید جلیل القدر در گلزار شهدای امام زاده اشرف(ع) شهرستان سمنان به خاک سپرده شده است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان هم چنین الگوسازی برای این نسل، ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را گشوده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب از دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.