به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد احمدی امام جمعه بیارجمند در آیین افتتاح متمرکز این طرح ها گفت: خدمات نظام اسلامی در سال های گذشته در این منطقه بی سابقه بوده است.
وی افزود: برغم دسیسه های دشمنان برای بزانو در آوردن نظام اسلامی ، مردم بیارجمند همانند دیگر مردم ایران همواره با هوشیاری در کنار مسوولان از نظام و رهبری حمایت می کنند.
احمدی با اشاره به محرومیت های بسیار زیاد مردم این منطقه در قبل از انقلاب اسلامی گفت: خدماتی که در این منطقه انجام شده بی سابقه و تاثیرگذار بوده و همین تلاش ها موجب خشنودی مردم شده است.
وی به برخی از مشکلات این منطقه هم اشاره کرد و گفت: ساخت استخر جمع آوری آب در این منطقه بسیار ضروری است، در چند ماه از سال آب های منطقه به هدر می رود در حالی که با جمع آوری و استفاده از آن در تابستان بخش بزرگی از مشکلات مردم حل می شود.
امام جمعه بیارجمند فعالیت های انجام شده برای لایروبی قنات های این منطقه را کند خواند و گفت: عملیات اجرایی کارخانه سیمان این بخش و نیز مجتمع فرهنگی برغم وعده های زیاد مسوولان متوقف شده است.
وی تلاش برخی دستگاه های اجرایی این منطقه را فاقد چالاکی و چابکی لازم دانست ولی در عین حال از فعالیت های اداره راه این بخش تقدیر نمود.
احمدی حضور مسوولان استانی و شهرستانی در این منطقه را کمرنگ خواند و گفت: حاضر شدن مسوولان در میان مردم موجب دلگرمی بیشتر آن ها می شود.
سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی نیز مردم بیارجمند را دیندار، ولایتمدار و با اخلاق خواند و گفت: رفتار بسیار خوب مردم این منطقه در حل مشکلاتشان کارگشا بوده است.
وی حضور روحانیان وارسته در بیارجمند را موهبتی برای این خطه اعلام کرد و گفت: از هفت ماه گذشته که فرماندار شاهرود آغاز بکار نموده 6 بار برای رسیدگی به مشکلات مردم به بیارجمند سفر کرده است.
حسینی به اعتبار سفر رییس جمهوری هم اشاره کرد و گفت: یک هزارو160 میلیارد ریال از اعتبارات این سفر برای توسعه بیارجمند اختصاص یافته است.
نماینده مردم شاهرودو میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیج برای لایروبی قنات ها و عملیات آبخیزداری این منطقه گام های بزرگی برداشته است.
وی 25 درصد اعتبارات شهرستان را مربوط به بیارجمند اعلام کرد و گفت: ساختمان قدیمی دخانیات این بخش به خانه گردشگری تبدیل می شود و تجهیز استخر سرپوشیده نیز در حال اجراست.
در این آیین پنج طرح شهرداری بیارجمند بااعتبار6 میلیارد و 500میلیون ریال ، ساختمان دانشگاه علمی و کاربردی بیارجمند با زیر بنای 400متر مربع و چهار میلیارد ریال اعتبار ، بهسازی معابر روستای دستجرد،کلنگ زنی ، بهسازی و تعریض محور بیارجمند بردسکن به طول 145 کیلومتر با اعتبار800میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ، افتتاح گازرسانی به روستاهای دزیان، گیور، قلعه احمد و یزدو بااعتباری معادل 32 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
افتتاح سامانه آبیاری تحت‌فشار و مرمت و بازسازی آسیاب آبی روستای دزیان بااعتباری معادل 400میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی است که به بهره برداری رسیدند.
دهه فجر امسال 130طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان شاهرود بااعتبار850 میلیارد ریال افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.
شهر بیارجمند در 110 کیلومتری جنوب شرق شاهرود قرار گرفته و تا سمنان 310 کیلومتر فاصله دارد.
این بخش با بیش از 10 هزار نفر جمعیت 40 روستا دارد.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.