به گزارش ایرنا، شهید بسطامی فرزند حجت الله در یکم فروردین ماه سال 1338 در روستای رویان از توابع شهرستان شاهرود به دنیا آمد و در خانواده ای کشاورز و سخت کوش، معتقد و مقید رشد یافت.
شهید در دوران کودکی تیز هوش و کنجکاو و در دوران مدرسه از شاگردان ممتاز بود و هیچ گاه خواندن نماز اول وقت را ترک نمی کرد و همیشه رفتار خوبش در بین همسن و سالانش زبانزد بود.
این شهید والامقام ارادت خاصی به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) داشت و در دهه اول محرم از عزاداران حسینی پذیرایی و مجلس عزاداری را مدیریت می کرد.
شهید بسطامی به دلیل در دسترس نبودن مدرسه و استعداد سرشار به ناچار برای ادامه تحصیل به شهر رفت و پس از اخذ مدرک دیپلم با تلاش و پشتکاری که داشت در دانشسرای تربیت معلم قبول شد.
این شهید بزرگوار در دوران تحصیلش در سال 1356 در مراسمی ساده و بدون تشریفات ازدواج کرد و نتیجه این ازدواج 2 دختر و یک پسر بود.
وی پس از پایان تحصیلاتش در دانشسرای تربیت معلم برای خدمت و علم آموزی به آینده سازان کشور به روستای عباس آباد و فرومد از توابع میامی رفت و بعد از مدتی برای خدمت به زادگاه خودش روستای رویان منتقل شد.
شهید بسطامی با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک وطن اولین بار به عنوان نیروی بسیجی از طرف سپاه شاهرود و تیپ 12 به جبهه های جنگ رفت.
این شهید بزرگوار، پس از پنج ماه حضور در جبهه های جنگ و نبرد با دشمنان، سرانجام در بیست و هشتم بهمن 1365 در عملیات پدافندی کربلای پنج در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سر و گردنش به قافله شهیدان پیوست.
شهید بسطامی در بخشی از وصیت نامه خود با تاکید بر حمایت از رهبری و انقلاب، گفته است: کسی که شوق شهادت دارد این راه را با بینش و آگاهی انتخاب کرده و شهادت راه نیک اندیشان و یاوران انقلاب است.
پیکر این شهید جلیل القدر در گلزار شهدای رویان شهرستان شاهرود به خاک سپرده شده است.
استان سمنان سه هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز سمنان در موضوع های مختلف فرهنگی و اجتماعی پرونده های خبری ویژه با برنامه مشخص را در دستور کار خود دارد.
با هدف قدرشناسی از رشادت ها و دلاوری های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان هم چنین الگوسازی برای این نسل، ایرنا پرونده معرفی شهدای استان سمنان را گشوده است.
معرفی جاذبه های گردشگری استان، پرونده سلامت و معرفی کتاب از دیگر پرونده های خبری خبرگزاری ایرنا مرکز سمنان است.
7342/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.